Psoriasis och graviditet

För ett tag sen skrev jag om Psoriasis och graviditet, kommer ni ihåg det? Ni hittar det inlägget HÄR. Jag berättade att min mamma tyckte det blev bättre när hon väntade en pojke och mycket sämre när hon väntade oss flickor. Jag hade inga fläckar när jag var gravid med mina pojkar och nu vet jag att jag väntar en flicka och har fått massor av "fläckar" (och mer och mer blir det) som påminner om Psoriasis.

Nej jag vet fortfarande inte om det är Psoriasis men ska ta upp det imorgon när jag ska till Eskilstunas sjukhus i annat ärende, ska be henne titta och ge mig en remiss till hud. Sitter och funderar på om min syrra med fick mer Psoriasis när hon väntade sin dotter..? Det måste kollas upp!

Jag tycker fortfarande att det skulle vara ganska intressant om det skulle vara så att man får mer Psoriasis när man väntar flickor och intressant att få veta varför man just får mer när man väntar ett flickebarn (ja om nu majoriteten får det dvs)? det skulle jag tycka vore intressant att veta.

Ni som har/fick Psoriasis och fått barn, hur var det för er? Mer när ni väntade en flicka eller mindre? Mer eller mindre när ni väntade en pojke? Eller ni kanske känner någon som fick Psoriasis under sin graviditet, hur var de för de?

Kommentarer
Postat av: Anonym
2011-09-02 @ 11:07:57

Rebecca, psoriasis behöver inte visa sig mer under en gaviditet än innan heller inte mindre det beror ju helt enkelt på hur man sköter det. jag har sedan tidigare psoriasis och jag hade inte det "värre" under någon av mina graviditeter och jag har två flickor. Det kan ju även vara torr fläckar som du fått. vill du disskutera det vidare med mig så är du välkommen.

Postat av: Rebecca
2011-09-03 @ 09:06:46
URL: http://geshiia.blogg.se/

Ohh! Kul att någon svarade. :)



Jag förstår att det inte behöver visa sig mer eller mindre, jag är inte kunnig på Psoriasis utan går nu bara efter det jag läst och det min mamma upplevt. Frågar för att jag är nyfiken hur det var för andra, om det skulle kunna vara någon skillnad då folk väntar flickor och OM det skulle vara så så skulle det ju i sånnafall vara intressant att få veta varför. :)



Jag har inte på papper att jag har Psoriasis men ibland när jag mått dåligt eller varit stressad så har jag fått fläckar på cirka 2-3 olika ställen som påminner om psoriasis men de har försvunnit sen igen efter ett par veckor. Nu denna graviditet är det MASSOR av fläckar och mer kommer hela tiden så ja vi misstänker psoriasis (har fortfarande inte fått läkarsvar på att det är det) men det kan precis su du säger vara torrfläckar eller vara kliande pigmentfläckar. Jag väntar på en remiss från hud.



Men oki du har fått 2 flickor och inte märkt någon skillnad, det är ett svar på min fråga här ovan. :) Hoppas på att fler vill svara. :)


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback