Psoriasis och graviditet

Jag skrev ju lite snabbt igår om Psoriasis och graviditet, ja att Psoriasis brukar bli bättre vid graviditet (iallafall när det gällde googleinfo). Jag berättade att min mamma tyckte det blev bättre när hon väntade en pojke och mycket sämre när hon väntade oss flickor.

Jag har ju nu under min 3:dje graviditet fått fläckar som påminner om Psoriasis (jag säger inte att det är det då jag inte fått det uppkollat än), fläckar som jag inte fick under mina andra två graviditeter där jag fick pojkar. Denna graviditet vet jag inte vad som ligger i magen (än), vi ska göra ett 3Dultraljud imorgon och då bör jag få veta kön.

Skulle det inte vara ganska intressant om det skulle vara så att man får mer Psoriasis när man väntar flickor och intressant att få veta varför man just får mer när man väntar ett flickebarn (ja om nu majoriteten får det dvs)? det skulle jag tycka vore intressant att veta.

Jag är nyfiken! Ni som har/fick Psoriasis och fått barn, hur var det för er? Mer när ni väntade en flicka eller mindre? Mer eller mindre när ni väntade en pojke?




Mina fläckar påminner om bilden till vänster men i betydligt mindre skala, mitt sitter under bröst, mellan bröst, på brösten + att det nu börjat komma nedanför halsen och nedan för brösten på magen. När jag varit icke gravid (och mått dåligt/varit stressad) så har jag fått en enstaka fläck på höften och nertill på ena benet som påminner om bilden till höger.



Kommentarer
Postat av: Inge Nilsen
2011-11-03 @ 01:07:41
URL: http://psoria

Hej Rebecca, hoppas deg går bra med dej. Jag heter Inge ock er från Norge. Jag ahr skrivit en bok om psoriasis som jag har hatt stor suksess med i Norge. Jag vil gärna få skicka den til dej gratis. Det er en ebok som du kan lease direkt. Om du skickar meg et mail så skickar jag den til dej på et gång. Jag har fått den översatt til svenska, så den er inte så svorsk som mitt meddelande här:-) Det er dags at bli av med Psoriasis


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback