Svar på kommentar!

Halloj! Egomamma kommenterade mitt inlägg angånde praktikplats som kan leda till jobb. Mitt svar blev låååångt så det får fasiken ett eget inlägg. Slänger med hennes kommentar så att ni hajjar vad jag svarar på. ;)


     



Mina barn vet inte ens om att det finns en praktikplats på Willys. ;) Jag berättade för dig/er att det fanns en plats på Willys om det inte blev så att jag inte fick något som jag själv önskat att få. Det skulle vara asnice att ha ett riktigt jobb MEN man måste klara av det med, jag känner att jag inte är riktigt där än. Jag måste få testa och känna på ett ställe där jag kan känna mig på ett visst sätt.

Nej det är inte fel av mig att välja bort Willys, jag har inte ens blivit erbjuden att ta det utan det fanns med på listan av olika praktikjobb som fanns tillgängliga. Eftersom jag får praktik på annat ställe så visar jag inte mina barn att jobba inte är något man behöver och på det så talar jag ofta om för Robin att det är viktigt att han sköter skolan och får utbildning annars hamnar han där jag är. ;)

Bortskämt? För att jag talar om öppet hur jag tycker och känner? Jag tycker det är viktigt att må bra, dåligt har jag mått förlänge nu. Och ja jag har bara jobbat max 6-7 månader i hela mitt liv, innan det har jag gått i skola, varit gravid/mammaledig, haft praktik på ett café/halva tiden haft olika ämnen som bild, Historia m.m, pluggat till personligassistent, behandlingsassistent, (jobbat), varit gravid/mammaledig så det är ju inte så att jag bara suttit hemma. Allt detta har jag gjort trots att jag mått dåligt, varje morgon klev jag upp trots att jag bara ville gräva ner mig allra helst dö, varje morgon hade jag ångest (vilket INTE är ett så härligt mående), varje dag gick jag upp med ett magont.

Visst sambon drar för tillfället in mest pengar i vår familj MEN jag får då ändå runt 7000:- (med Robins pengar inräknat, barnbidrag) så det är ju inte så att jag inte får några pengar. Shoppar upp pengarna..? De senaste månaderna sen vi flyttade till Vingåker har bara det nödvändigaste köpts till ungarna då vi betalt dubbla hyror i 2 omgångar. Fresten så är det oftast så att jag säljer begagnat på tradera/sjalbarn/bloggen för att få ihop nya pengar till kläder? Bara för att jag inte talar om var jag får pengarna ifrån så betyder det inte att det är sambons pengar?

Angånde det med att trivas ute bland folk, att det funkar när jag shoppar.. Har du hört talas om I N T E R N E T? det finns MASSOR av nätshoppar. ;) men ja det funkar även att shoppa ute i affärer speciellt om jag har någon med mig, speciellt mina barn för då kan jag fokusera på de när jag känner att det blir för jobbigt.

Bit ihop och testa JAAAAA det är ju precis det jag gör? Jag går till denna AF-tant varje dag och tillsammans med 9 andra personen, Jag går där och försöker få en pratikplats för att jag vill komma ut, jag vill inte sitta hemma, jag vill göra något om dagarna, jag vill lära känna nytt folk trots att det är skitläskigt, jag vill bli av med mina små fobier, jag tvingar mig själv att prata/synas i gruppen med AF-tanten (jag är faktist en av de som pratar mest) för att hjälpa mig själv, jag vill vara en bra förebild för mina barn och därför gör jag detta.

Och vet du vad jag gör detta trots att jag inte behöver, jag har en viss "kod" från AF som gör att jag inte behöver göra allt detta MEN jag vill så jävla gärna bli en del av världen igen så därför tvingar jag mig själv till att möta mina rädslor. Något jag lärt mig är att man måste möta sina rädslor för att kunna bli av med de, skitläskigt och skitjobbigt MEN jag gör det även om jag väljer bort en praktik på Willys med chans på jobb. Jag måste göra detta i min egen takt och framförallt måste jag känna att jag mår bra och känner mig trygg i situationen annars blir det bara skitpannkaka. Känns otroligt jävligt dumt att riskera det jag redan har åstakommit, för är det något jag inte vill så är det att falla bakåt när jag kämpar för att komma framåt.

Det är jävligt lätt att tycka och tänka saker! Det tycker jag med, jag tycker och tänker att saker som detta är ju hur lätt somhelst men nej för vissa är det inte så, tyvärr. Ungefär som när jag tänker att man måste ju kunna sluta röka/äta/dricka vissa saker som man är beroende av för det förstör tänder, tandkött, lever m.m. men likt förbannat sitter man där med sin jävla cola, godispåse, grogg whatever! Varför? Jo för att det är svårt att bryta en vana, svårt att ta bort något som har blivit en del av ens liv.


Och nej jag skäms inte ett dugg över att tala om detta för det är så det är och det är slut på att skämmas över sig själv, jag är den jag är och huvudsaken är att jag försöker göra det bättre!


Kommentarer
Postat av: Amanda
2010-05-24 @ 17:27:20
URL: http://creyla.blogg.se/

Jättebra att du tar upp detta tycker jag. Det finns nog många andra i din situatuion med. Och du har så rätt. För att bli av med sina fonier måste man utsätta sig för dom. Starkt gjort av dig tycker jag. Att bryta en vana är INTE lätt. Jag kommer få ett litet helvete att orka med jobb och vardag och barn den dagen det blir aktuellt här med. För det var ju inte meningen jag skulle gå hemma så här länge med Ludwig, men saker och ting blir inte alltid som man tänkt sig. man får försöka göra det bästa av situationen ändå. BRA att du tar tag i det!

Kram

Postat av: Nyfiken läsare
2010-05-24 @ 19:17:10

Jag skulle vilja ställa en fråga till egomma.se. Jag antar att du är mammaledig men vad jobbar du med annars?

Postat av: Emelie
2010-05-24 @ 21:25:03

Jag går också till AF och jisses vad praktikplatser jag 'valt' bort dvs valt att inte söka men det gör mig inte till en sämre människa. Lite krav i livet får man faktiskt ha, trots dessa tider haha. Huvudsaken är väl ändå att DU mår bra?! Mår man inte bra på sin arbetsplats så gör man ju inte heller sitt bästa. Sök det du vill!



Sedan undrar jag om du inte får lov att leta praktikplats själv? Eller har jag missuppfattat? I min kommun ska man helst leta själv , dock faller jag under arbetsgaranti för ungdomar så det kanske är skillnad där.



Kram

Postat av: Egomamma.se
2010-05-24 @ 23:52:01
URL: http://egomamma.se

Becca: Du har nog tagit åt dig en aning för mkt av det jag skrev. Jag har en tendens att överarbeta det jag skriver när jag är trött för att själv förstå det jag skriver, och det här blev en aning taskigt vilket inte var meningen. Hade önskat att du hållit detta mellan OSS, men det är ju en smaksak.

Har bett om ursäkt på min blogg men väljer att göra det här också. Jag menade mer generellt, inte dig personligen, men det framgår inte nämnvärt bra, vilket är skälet till min ursäkt. DU behöver mer tid på dig, det är helt ok. Men GENERELLT så är det väldigt vanligt att folk sållar bland erbjudandena för att de tycker saker är tråkiga och för dåliga möjligheter eller andra fjantskäl. Det är att missbruka praktiker anser jag. Vad som gäller i DITT fall är unikt för DIG. Och du har DINA skäl att ta det lilla lugna. I get it, ok? Jag skulle uppskatta om du ville ta bort min del av inlägget, samt min kommentar, har lite fullt upp mentalt med att någon bränt vår bil till oigenkännlighet, är lite spattig och nervös just nu, orkar inte riktigt hantera att folk tror jag är ett rikspucko OCKSÅ. (Ok så det kanske jag är, men varför visa upp det..)



Tack på förhand. (Godkänn åtminstone inte kommentaren plis?)

Postat av: Egomamma.se
2010-05-24 @ 23:53:40
URL: http://egomamma.se

♥ Jag jobbar med hästar, hjälper till att rida in och rida till samt ger privata ridlektioner hos folk.

♥ Jag är personlig assistent på timvik och

♥ Jag skriver på en bok som man bett mig att jag ska skriva, samt

♥ Jag designar grafik på beställning.



Räcker det?

Postat av: det är jag
2010-05-25 @ 16:47:58

hej blir paff att läsa vad egomamman har skrivit...fattar inte hur hon har mage att uttrycka sig så där...egomamman vet inte ett dugg om geshiia...och en sak till egomamma (bra att du har något att göra om det nu stämmer)tur att jag inte lever men dig som bara jobbar o jobbar tar din sambo hand om hem o barn o tvätt mat m.m..för du hinner väl inte så som du jobbar...ursäkta men blev VÄLDIGT ledsen hur kan du bara ha mage till dit inlägg...ta reda på fakta först....mvh det är bara jag

Postat av: Tina
2010-05-25 @ 18:06:43

Ja herregud hur kan man ha mage att skriva så till en person man inte känner, eller har en aning om hur hon/han mår.?? Så himla bra då att egomamma mår bra och har en massa jobb.. Du är så himla duktig Rebecca!! gud vad kul att du har fått praktikplats nu, vilken blomsteraffär är det och när börjar du? Då får jag komma och shoppa lite blommor av dig! :) puss och kraaaaam

Postat av: Nyfiken läsare
2010-05-25 @ 18:59:37

EGOMAMMA:

Du verkar ha en del att göra och nu funderar jag på om du har eget företag med tanke på att det bara verkar vara frilansjobb förutom ditt timvik. Eller är det så att du jobbar svart? Vad är det för bok du skriver? Bara lite funderingar i all enkelhet. Det vore ju kul om du svarade med tanke på vad du vräker ur dig till höger och vänster. Vad gäller mig så har jag drygt 300 högskolepoäng så kom inte med nåt larv nu.

Postat av: Egomamma.se
2010-05-25 @ 20:23:34
URL: http://egomamma.se

Jag o Rebecca/Geshiia har känt varandra i över 25 år så jag skulle nog inte säga att jag skriver om/till en främling..

Postat av: det är jag...igen
2010-05-27 @ 19:16:43

Ser att egomamma har svarat att hon känt Geshiia i 25 år..en fråga då egomamma hur många gånger har du träffat rebecca dom sista 12 åren...vad vet du om henne nu och vad som har hänt henne dom 12 åren...skulle kunna fråga mera...men inväntar svar mvh det är jag ...igen


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback