Jag fick en kommentar..

Signaturen "Nyfiken läsare" undrade hur man kan skriva SÅHÄR om sin egen son i en blogg som alla kan läsa? "Hen" förstår inte och vill att jag snällt ska förklara. Självklart gör jag det. =)

Mitt svar blir: Varför skulle jag inte kunna skriva så..? Det ÄR ju så jag känner ibland att han är? Du vet ju inte exakt varför jag tycker så? Ska jag sitta och hitta på saker i bloggen istället, säga att mitt liv är perfekt? Visst jag skulle ju ha kunnat struntat i att skriva det men vem ska jag då bolla mina tankar med som jag så mycket behöver ibland? Med folk jag känner men som inte har någon aning om hur det kan vara? Med folk jag känner men som jag inte vill disskutera detta med..?

Det är min blogg och jag bloggar dels för min egen skull, jag vill kunna bolla tankar med andra i min blogg som kanske känner som jag ibland, jag menar livet är faktist INTE en dans på rosor. Ja man skulle kunna tro det om man kikar in i vissa bloggar men du ska se det att deras liv inte heller är så jävla perfekt som de får det att framstå som.

Jag bloggar även för släkt och vänner.. kanske mina ord gav de en hint? Erbjuda sig att prata med min son, kanske ta honom över en helg så att jag får pusta ut lite..?



Ni som vill får gärna tycka till på frågorna: Är det inte okej att skriva "negativa" saker om sina barn/sambo/livet i bloggen? Ska man inte få skriva vad man vill i sin blogg oavsätt positivt eller negativt? Måste man jämt skriva om att man bor på ett sött rosa moln och äter en massa rosa flufffluffmums? Ska man bara skriva om att ens liv är så jävla bra? För så är det ju faktist inte i det verkliga livet! Eller det kanska bara är hos mig som livet suger ibland..?


Nu ska jag runda av detta för det är dags för mig att ta en dusch och sen blir det att våldgästa min mamma lite. ;) Hörs senare!


Kommentarer
Postat av: Nyfiken läsare
2010-05-08 @ 10:39:28

Ingen är perfekt. Ingen familj är perfekt. MEN. Det du skriver är ju kränkande mot din son. Tycker du inte det själv?

Postat av: Kidelinbloggen - Therese
2010-05-08 @ 11:21:34
URL: http://www.kidelin.se/blogg

Min åsikt är att i sin egen blogg skriver man precis vad man vill, positivt eller negativt, det är upp till en själv. Ingens liv är perfekt alla dagar, varje stund men man väljer själv vad man vill dela med sig utav. Personligen känner jag att jag kommer inte kunna skriva om "all" frustration i Kidelinbloggen eftersom det till hälften är en företagsblogg men jag skulle aldrig skriva något som var osant, alltså att ljuga ihop att t.ex. livet var på topp om jag inte kände så just då.

Hoppas det snart känns bättre. Kram kram

Postat av: Egomamma-en vanlig mamma med en ovanlig bakgrund
2010-05-08 @ 11:23:30
URL: http://egomamma.se

Haha, ok det är Rejmyremänniskan som hoppade på mig för jag skrev i en kommentar här att Lucas var en djävulsunge. Människan som kommer från Vingåker enligt sig själv, och som tystnade tvärt när jag spårade ip-adressen.

Knasboll. Inget att bry sig om. Ville säga detta privat så du vet, så GODKÄNN INTE DEN HÄR KOMMENTAREN, jag svarar på dina frågor i en ny kommentar! Byebye!

Postat av: Egomamma-en vanlig mamma med en ovanlig bakgrund
2010-05-08 @ 11:56:11
URL: http://egomamma.se

Min inställning är att det är okej att tycka så om sina barn. Att ge uttryck för det är också okej, för om man INTE ger uttryck för såna saker så bubblar det till slut över. Jag kan inte fatta hur man kan be någon FÖRKLARA hur man kan tänker när man skriver så som du gjort om Robin.

Den som aldrig tycker att barnet eller barnen är jobbiga och att det vore skönt utan deras närvaro ett tag, den tro jag inte finns. Men det är av någon löjlig anledning väldigt tabu att uttrycka att man vill tänka på sig själv i första hand om ens för en liten stund. Det finns ett antal människor som ändå gör det, däribland jag själv. Men väldigt många verkar ta illa vid sig så fort man på minsta vis antyder att ens barn inte är små änglar som man bara dyrkar och avgudar.

Get real. Barn är överjävliga små monster vissa dagar, och att gå och vara tyst när det är så och man blir frustrerad och trött, är inte sunt. Inte bra för vare sig barnen eller föräldrarna, eftersom det då byggs upp en passiv aggression som förr eller senare leder till att det tar hus i helvete i stället. På riktigt. Det är långt vanligare än man tror att den där supersnälla mamman som alla tycker är så tolerant, får ett frispel och klappar till sin unge än att den som då och då häver ur sig att den har en jävla skitunge som är hur jobbig som helst eller att barnen är billiga idag, gör samma sak.



Så fortsätt att häva ur dig, skit i anonyma dumskallar som inte vet hur du är i din föräldraroll eller vad som ligger bakom. Det är trots allt din familj och ditt val. Och på DIN blogg ska folk enbart SKITA i hur du uttrycker dig oavsett fråga, den som känner sig stött kan väl skriva om det på SIN blogg då.



BLÄ för folk som tror de är bäst i världen. Det finns inget värre. Alla gör så gott de kan utefter sina egna förutsättningar. Det är jävligt lätt att säga att man skulle göra si eller så, när man inte måste vara den som gör det.

Postat av: Tonismat.se
2010-05-08 @ 13:33:02
URL: http://tonismat.se

Varför blir man inte förvånad? Det finns alltid människor som lever i någon typ av avundsjuka som gör att dem måste försöka anmärka på allt, konstant. Bar att du står på dig :D

Postat av: Sanna
2010-05-08 @ 13:35:35
URL: http://mammasvardag.blogg.se/

Jag tycker det är viktigt att skriva om det som är bra, men även om det som är dåligt. För mig är det viktigt att inte nyansera min verklighet för mycket utan jag låter hellre mina läsare följa med i både med – och motgångar, att låta bloggen andas som det verkliga livet.

Postat av: Egomamma-en vanlig mamma med en ovanlig bakgrund
2010-05-08 @ 16:22:52
URL: http://egomamma.se

You are utmanad! Kolla min blogg.

Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar
2010-05-08 @ 18:45:13
URL: http://beckahbitch.se

Helt okej tycker jag. Det är ju knappast någon hemlis att det är jobbigt ibland? BARNEN vet också om detta och barnen tycker garanterat samma sak om föräldrarna emellanåt...

Postat av: Nyfiken läsare
2010-05-08 @ 20:10:44

Egomamma:

Jag har aldrig, någonsin påstått att jag är bäst i världen.

Någon dumskalle är jag definitivt inte. Jag har nästan 250 högskolepoäng. Hur många högskolepoäng har du?



Även jag vet att alla barn inte är änglar 24/7 MEN jag tycker däremot inte att hela världen behöver veta hur man behandlar och uttrycker sig om sina barn.



Har man en blogg där man blottar hela sitt liv får man faktiskt räkna med att människor kommenterar och ifrågasätter de åsikter man förmedlar.



Kom inte med en massa tjafs nu om att skaffa ett liv och så vidare. Håll dig utanför sandlådan.

Postat av: Therese
2010-05-09 @ 00:08:16
URL: http://theperfectwife.blogg.se/

så lätt att tycka saker om skrivna ord och bakom en skärm och kanske helt utan erfarenhet. Vad är rätt och fel att skriva om är upp till en själv. Men som alltid är det svårt att inte bry sig eller ta åt sig om vad andra människor kommenterar. Många känner nog så även om de inte vågar säga det, så är det bättre att inte våga stå för det man egentligen känner? gör som du vill så blir det bra! kram

Postat av: Egomamma-en vanlig mamma med en ovanlig bakgrund
2010-05-09 @ 10:56:07
URL: http://egomamma.se

Nyfiken Läsare:



Jag tänker inte sänka mig till någon nivå alls, jag tänker nämligen inte diskutera saken vidare. Jag har redan gett uttryck för vad jag tycker i frågan, och passar inte det dig så är det ditt problem, inte mitt. Jag har viktigare saker att göra än att svara på anonyma kommentarer som inte ens är på min egen blogg. Hade det varit MIN blogg hade den inte ens blivit publicerad, i enlighet med mina relativt nya kommentarsregler.



Nu ska jag göra något annat.

Ha en bra dag.


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback