Fem saker som skrämmer mig

1) Mörker Jag tycker det är jobbigt när det är mörkt och har ofta känslan av att "någon" kommer att ta mig om jag går i mörker, det gäller även om jag är hemma och släcker ner för att gå upp och lägga mig. Jag riktigt känner att det är någon bakom mig som bara väntar på rätt tillfälle för att skynda fram och ta mig om jag inte skyndar mig upp i sängen.

2) Läkare Jag går aldrig själv till en läkare (om det inte är riktigt akut) utan min mamma eller min sambo måste alltid följa med eftersom jag är helt hundra på att något obehagligt eller otrevligt kommer hända annars.

3Människor ...
 
4) Telefoner Jag riktigt avskyr att telefoner ringer, mitt hjärta hoppar ofta upp i halsen av rädsla av att fel samtal ska komma. Jag avskyr att prata i telefon och låter ofta sambon sköta mina samtal.

5
Livet Tänk så jävla fort livet kan förändras, på bara några sekunder kan ditt liv vara över eller någon du älskars  liv. På några sekunder kan ditt liv bli sämre eller otroligt mycket bättre, båda alternativen är skrämmande men på olika sätt.


Har ni något speciellt som skrämmer er extra mycket?


Kommentarer
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar
2010-01-09 @ 22:00:11
URL: http://beckahbitch.se

Många saker. Hur sårbar man är när man har barn. Det är det som skrämmer mig mest - att något kan hända barnen för att hur jag än gör kan jag aldrig skydda dem till 100%. Det är det läskigaste som finns och ger mig otroligt mycket ångest. jag spenderar mycket tid åt att fantisera olika hemska scenarion. fattar INTE varför men kan inte låta bli.

Postat av: ann
2010-01-10 @ 08:33:17

småkryp är läskigt och riktigt obehagligt hörru jag fårpanik om jag får litet kryp på mig

Postat av: Maria
2010-01-10 @ 17:25:35
URL: http://svenssonsmaria.blogg.se/

Mörker skrämmer mig och exakt den känslan som du beskriver. Även fast jag snart är 22 år och har en hund hemma så har jag svårt att sova själv när sambon inte är hemma.



Och något mer som skrämmer mig är att jag nångång ska upptäcka att min tumör är tillbaka eller att någon ny har kommit i kroppen. Hade en hjärntumör när jag var liten och har yrsel nu, antagligen av alla ärr i huvudet efter operationen. Men har blivit rädd för att upptäcka knöl i bröstet, vet inte varför egentligen men känns som om det bara blir vanligare och vanligare och jag har vart inne en gång men då var det fibroadenos istället som tur var.



Det finns mycket som skrämmer oss i världen och livet, tyvärr!


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback