Att berätta om sig själv..

Har funderat lite på det här med att "berätta om sig själv" i bloggen, hur mycket vågar man igentligen skriva om sig själv?  Och hur personligt vågar man skriva? är det bra eller dåligt att skriva personliga saker öppet för alla? Får man igentligen ut något av det?
 
Ibland känner jag iallafall att jag skulle vilja skriva personliga saker, skriva av mig och att hela världen ska få veta och då ihopp om att jag kanske får tips och stöd eller bara ett par värmande ord. Ibland tänker jag varför ska jag skriva saker som "vissa" bara gottar sig i..?

Hur gör ni och hur känner ni angånde att "berätta"  personliga saker om er själva i bloggen..? Jag menar då tex saker man varit med om, om man mår dåligt osv.


Kommentarer
Postat av: Rebecca
2009-03-06 @ 00:42:02
URL: http://geshiia.blogg.se/

Nu när jag har bytt blogg så ser man ju inte alla kommentarer som jag fått, trist tycker jag så jag har valt att kopiera alla kommentarer som tillhör varje inlägg och slänger själv in de i en egen kommentar.



Kommentarer:



Postat av: candybaby

skriv om vad du vill så länge du känner att du kan stå för det senare också.



2009-02-27 @ 00:08:03

URL: http://eyecandy.devote.se



Postat av: Marie

Jag skriver inte för personligt då jag har massa läsare som kommer gå o snacka o göra en till mer åtlöje, så för personliga saker håller jag för mig själv.



2009-02-27 @ 09:42:22

URL: http://mzetterblad.blogg.se/



Postat av: Emelie

Jag vågar inte skriva alltför personligt, även om jag många gånger känner att jag behöver det. Men med tanke på att man inte vet vilka som läser, o jag inte vill att alla ska veta mina innersta känslor så håller jag det för mig själv.



2009-02-27 @ 10:35:00

URL: http://emlizpemliz.blogg.se/



Postat av: Jessica

Att skriva att man mår dåligt eller bra tycker jag är ganska neutralt, det är ju så att alla mår mer eller mindre dåligt vid olika tillfällen, och alla kan behöva stöd eller uppmuntran, precis som man ibland mår så bra att man skulle behöva hitta tillbaka till jorden ibland ;)

Jag tycker det är ok att skriva "öppet" med både åsikter och annat, eftersom det är lite det som gör bloggen till DIN, det är DINA åsikter och så länge man kan stå för saker så är det väl inga problem? Sen tycker jag att det kan vara lite irriterande att folk har så mycket åsikter om man skriver att man gör si eller så, men vafan, det får man väl ta som en del av bloggandet? Det är ju så IRL med, att folk alltid tycker en massa om allt man gör och säger, eller hur?

Personligen har jag med en massa åsikter, men jag brukar inte klanka ner på folk om det inte är någon jag känt i X antal år, annat än att jag kanske kommenterar det på MIN blogg, men jag vet, många skriver elaka kommentarer istället. Inte så nice.

Jag tror att huvudsaken är att man skriver för sig själv, inte för andra. Vill du skriva att fy satan vad jag är bakis och jag ska aldrig mer dricka, så gör det. Skriver du för andra, dvs läsarna, så "måste" du hålla dig inom ämnet som du angett för bloggen, här Liam, om du ska vara perfekt. Men det är så mycket mer än bara ett enda ämne i en blogg, jag har då aldrig sett någon som BARA bloggar om BARA kläder o skor, BARA barnet, BARA husrenoveringen osv. EN gång hittade jag en blogg som var utformad som att en katt hade skrivit den själv, det var lite kul, men det fanns då länkar upplagda till "mattes" blogg med, så även där fanns det alltså ett behov att skriva om annat, men man la upp varje ämne på en blogg. Så har jag också gjort, men det är rätt jobbigt.

Så ja, nä, skriv som du känner, det har mindre roll vad du skriver om, för det kommer alltid finnas puckon som gottar sig i andras olycka, och så kommer det alltid finnas de som sympatiserar med problem och ohälsa. Att skriva öppet om var man finns exakt och så, det kanske jag inte skulle göra mer än att kanske nämna staden, men mer ingående säger iaf inte jag något, det är också en smakfråga!!

Gudars vad jag svamlar, haha. Hoppas du fick ut något!!

Kramen!!

Jessica



2009-02-27 @ 10:36:34

URL: Http://banditkoll.se



Postat av: Rebecca

jessica jag menar lite mer än att "idag mår jag bra men igår var jag så jäääkla bakis". jag menar om man ska ta upp hur man "igentligen" mår. Hur man tex mår psykiskt dåligt, hemska/dåliga saker man varit med om osv.



Detta är inte "Liams" blogg längre (trots namnet på bloggen) hehehe skrev ett inlägg om det häromdagen, jag vill ha ut mer av bloggen tror jag och vill inte starta en ny. Och ja det är dumt att skriva och tycka något som man igentligen inte tycker. ;)







2009-02-27 @ 13:23:02

URL: http://alskadeliam.blogg.se/



Postat av: Johanna

Jag skriver det jag känner att jag behöver skriva, vill få sagt osv.



Men jag är väldigt noga med att tänka efter före: Vill ajg att den och den läser det här, vill jag att ALLA ska veta det här?

Så nej jag utelämnar väldigt mycket av vissa saker, men smatidigt så är det ju det som gör en blogg intressant. Att läsa och käänna igen sig i, inte bara en torr blogg, det här har jag gjort idag. Utan såhär känner jag idag, såhär tycker jag idag.



Jag känner även att det är VÄLDIGT noga att visa respekt för andra, det är så smaklsöt att sitta och snacka skit om andra. Så jag försöker att undvika namn i mång om mycket och använder smeknamn istället.



2009-02-27 @ 14:13:59

URL: http://www.detnyalivet.bloggagratis.se




- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback