Jag trivs inte..

Nu är det ett tag sen vi flyttade till nya lägenheten och vet ni vad jag trivs inte alls. :( Det är en del kartonger kvar att packa upp och de står lite varstans men nej det är inte därför jag inte trivs, jag vet inte riktigt varför jag inte trivs men så är det iallafall. :(

Det blir att flytta igen såfort jag hittar något av intresse och som är 5 rum eller större och gärna billigare än de 8000:- jag ger per månad för denna lägenhet, ja var man nu ska hitta det stället. Fan snart har man ju inte råd med lägenhet om de ska hålla på att höja hyran hela tiden. Vart ska man då bo? I en kartong på gatan..?

Jag hade lätt kunnat flytta, ja byta kommun om det inte vore för Liam, ja att han bor varannan vecka och inte heltid hos mig, det förstör en del för mig men aldrig i helvete att jag låter han bo hos sin pappa på heltid, då kan jag lika gärna sluta leva, jag ger inte upp något av mina barn för att jag ska kunna bo bättre. Jag vill ha alla mina barn på heltid hos mig men det kommer inte Liams pappa gå med på tyvärr så inte ens någon idé att fråga.

Nepp bara att härda ut och hoppas att ekonomin vänder, kanske vinner jag flera miljoner nästa gång jag köper en lott.. håll tummarna vetja!


Kommentarer
Postat av: Esmeralda
2012-01-14 @ 10:02:57

Din ekonomi vänder ju om du börjar tex efter du var mammaledig arbeta på riktigt. Du får sluta vara så bortskämd och jobba för saker ist. Ang din bostad så är det som så att det ser illa ut om man flyttar runt så pass tätt som du gjort. Ingen bra merit en arbetsgivare kollar allt inkl din blogg. Du borde kanske tänka på att dina flyktingvänner bor på golvet i en trång bostad. Har du inte råd att bo i en bostad som kostar 8 k så bo mindre och håll käften.

Postat av: Rebecca
2012-01-14 @ 14:10:34
URL: http://geshiia.blogg.se/

Hej Esmeralda!



LOL jag bortskämd? Hur menar du nu? Jag vet inte när jag tex köpte något vettigt till mig själv ens, vet du?



och vad vet du om jag jobbar för saker eller inte? Jag kollar runt redan nu när jag är mammaledig efter jobb och ja jag jobbar gärna efter min mammalediget, ge mig ett jobb? Nee just de det finns inga jobb, tänk lite innan du yttrar dig?



Denna lägenhet var den billigaste jag hittade efter mina behov så deså! Uppenbarligen funkar min ekonomi för att betala 8000:- annars skulle jag inte kunna bo här? utöver detta så betalar jag lån på nästan 2000:- varje månad.



Varför ser det illa ut att flytta så tätt? Ehhh varför skulle en arbetsgivare bry sig om att man flyttat en del?



Angånde våra flyktingvänner så bör du läsa igen de inläggen. JAG har tex skänkt kläder, leksaker, böcker OCH jag har även försökt samla ihop saker till de och fått ihop en del (en del här lämnat här men jag både hämtar och lämnar till familjen med killens bil=kostnad för bensin). Vi lånar ut bil + bilstol för att de ska kunna ta sig till sjukhuset så säg för fan inte att jag ska tänka på våra flyktingvänner för uppenbarligen gör jag det ganska mycket?



En annan sak varför är det alltid "anonyma" som skriver dryga/otrevliga kommentarer?

Postat av: Ekonomisk mamma
2012-01-15 @ 22:40:45

Hej!

Esmeralda har faktiskt rätt i ganska mycket av det hon skriver. Jag vet inte vad du får för typ av bidrag mer än föräldrapenning, underhållsbidrag och kanske bostadsbidrag men jag tvivlar på att du får ihop så mycket pengar varje månad att du kan stå för alla kostnader ensam. Din pengar borde vara slut redan innan din hyra och dina lån är betalda i och med att du inte verkar ha haft något jobb på länge, varit sjukskriven och föräldraledig. Du verkar även ha ganska dyra shoppingvanor vad gäller framförallt kläder till dina barn. Inte ens vår familj där vi båda har inkomster på +40 000kr före skatt tycker att det är ekonomiskt försvarbart att handla så dyra kläder så ofta till våra barn som du gör till dina barn. Jag tror det handlar mycket om yta och status när man egentligen inte har så mycket.

Postat av: Rebecca
2012-01-16 @ 23:42:35
URL: http://geshiia.blogg.se/

Om det är intressant så får jag bara ut runt 17.000:- varje månad.



Och ni måste ha missat att jag tidigare nämnt att jag gärna köper begagnat (i fint skick), köper mycket på REA. Jag säljer även kläder som blivit försmått/som jag tröttnat på, barnen får även en peng i julklapp/födelsedag av min pappa/deras morfar som jag oftas sparar till REA tillfällen (bara nu i år fick tex äldsta grabben 2100:- i julklappspengar av folk och de andra ungarna + vi vuxna 500:- var), jag sparar även pengarna av kläder jag fått sålt tills det är REA eller tills jag verkligen hittar plagg jag vill ha. Men såklart ibland så impuls shoppar jag av månadens peng.



Alice pappa ger också pengar till mig om jag vill handla till Alice, även han betalar ibland för mina andra barn och nej jag ber inte om pengar utan han frågar eller säger till mig att shoppa. Jag har aldrig heller påstått att jag betalt för allt? men finns ingen orsak till att sitta o säga i bloggen att idag gav Alice pappa mig pengar för att köpa bla bla bla.



Hade det handlat om yta och status så hade jag bloggat mer om mina inköp till barnen, det ni fått sett här är bara en del av inköpen (och bara Alice och Liams, knappt några av Robins plagg), oftast orkar jag inte lägga upp bild osv, de inläggen görs bara när jag är extremt uttråkad.



Tycker fortfarande inte att jag ska behöva sitta och förklara..

Postat av: Anonym
2012-01-17 @ 12:35:11

Du måste ha en väldigt hög föräldrarpenning om du får ut 17.000 i månaden...?

Postat av: Rebecca
2012-01-17 @ 12:40:18
URL: http://geshiia.blogg.se/

Anonym: nee nu senast fick jag runt 6000:- (minns inte exakta siffran, var över 6000:-) men sen får jag ju bostadsbidrag, barnbidrag, underhåll, flerbarnstillägg osv



.....

Fattar inte hur detta kan vara så intressant av människor som inte ens bor med mig och kan ha nytta av pengarna.


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback