Ja, jag säger då det.. suck..

Ja herregud jag säger då det, folk verkar vara himla nyfikna på hur mycket pengar man har varje månad och hur man har råd att shoppa barnkläder som jag gör. Ehh.. grejen ÄR att jag inte shoppar så mycket kläder, inte vad jag själv tycker det finns de som verkligen shoppar massa barnkläder och då menar jag verkligen MASSOR!
Ni måste ha missat att jag tidigare nämnt att jag gärna köper begagnat (i fint skick), köper mycket på REA. Jag säljer även kläder som blivit försmått/som jag tröttnat på, barnen får även en peng i julklapp/födelsedag av min pappa/deras morfar som jag oftas sparar till REA tillfällen (bara nu i år fick tex äldsta grabben 2100:- i julklappspengar av folk och de andra ungarna + vi vuxna 500:- var), jag sparar även pengarna av kläder jag fått sålt tills det är REA eller tills jag verkligen hittar plagg jag vill ha. Men såklart ibland så impuls shoppar jag av månadens peng.
Alice pappa ger också pengar till mig om jag vill handla till Alice, även han betalar ibland för mina andra barn och nej jag ber inte om pengar utan han frågar eller säger till mig att shoppa. Jag har aldrig heller påstått att jag betalt för allt? men finns ingen orsak till att sitta o säga i bloggen att idag gav Alice pappa mig pengar för att köpa bla bla bla.
Hade det handlat om yta och status så hade jag bloggat mer om mina inköp till barnen, det ni fått sett här är bara en del av inköpen (och bara Alice och Liams, knappt några av Robins plagg), oftast orkar jag inte lägga upp bild osv, de inläggen görs bara när jag är extremt uttråkad.
Tycker fortfarande inte att jag ska behöva sitta och förklara..
Ja herregud jag säger då det, folk verkar vara himla nyfikna på hur mycket pengar man har varje månad och hur man har råd att shoppa barnkläder som jag gör. Ehh.. grejen ÄR att jag inte shoppar så mycket kläder, inte vad jag själv tycker det finns de som verkligen shoppar massa barnkläder och då menar jag verkligen MASSOR!
.
Ni måste ha missat att jag tidigare nämnt att jag gärna köper begagnat (i fint skick), köper mycket på REA. Jag säljer även kläder som blivit försmått/som jag tröttnat på, barnen får även en peng i julklapp/födelsedag av min pappa/deras morfar som jag oftas sparar till REA tillfällen (bara nu i år fick tex äldsta grabben 2100:- i julklappspengar av släkt och de andra ungarna + vi vuxna 500:- var), jag sparar även pengarna av kläder jag fått sålt tills det är REA eller tills jag verkligen hittar plagg jag vill ha. Men såklart ibland så impuls shoppar jag av månadens peng. Ska visa det senaste så fort jag får hem det LOL!!
.
Alice pappa ger också pengar till mig om jag vill handla till Alice, även han betalar ibland för mina andra barn och nej jag ber inte om pengar utan han frågar eller säger till mig att shoppa. Jag har aldrig heller påstått att jag betalt för allt? men finns ingen orsak till att sitta o säga i bloggen att idag gav Alice pappa mig pengar för att köpa bla bla bla.
.
Hade det handlat om yta och status så hade jag bloggat mer om mina inköp till barnen, det ni fått sett här är bara en del av inköpen (och bara Alice och Liams, knappt några av Robins plagg), oftast orkar jag inte lägga upp bild osv, de inläggen görs bara när jag är extremt uttråkad.
.
Tycker fortfarande inte att jag ska behöva sitta och förklara.. Men om det nu är så himla jävla intressant så får jag ut runt 17.000:- varje månad. Intresserade av min killens lön med..? Tja det pendlar mellan 16.000:- till 30.000:- per månad, beror helt på hur han jobbar. NÖJDA?

Kommentarer
Postat av: Annika - drömmen om 11 barn
2012-01-17 @ 00:40:14
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/

Folk är FÖR nyfikna med sånt där. Liksom hallå... de får ju tänka lite... Jag menar, din karl har lön, du mammapeng, sen barnbidrag gånger flera + flerbarnstillägg.Det FINNS pengar...

Å hur mkt du shoppar angår ingen annan! Sen är du ju bloggare också, vilket har sina fördelar. Dels får du en del, dels vinner du en del, dels kommer du åt en del reor innan andra...



Folk tänker inte riktigt...

Postat av: Ensam mamma till tre
2012-01-20 @ 00:21:53

Om man har följt din blogg några år så har du visst lagt ut massor med bilder på din shopping.Massor med dyra märkeskläder.Jag tror det handlar mycket om yta även fast du inte vill erkänna det.17000 i månaden är jävligt mycket pengar.Jag fÅr inte ut det fast jag jobbar heltid så sluta bete dug så jäkla bortskämt!

Postat av: rebecca
2012-01-20 @ 07:01:01
URL: http://geshiia.blogg.se/

Suck än en gång.. Barnen får pengar när de fyller och i julklapp, jag köper mycket begagnat och på rea. Ibland så ger Alice pappa pengar som sagt.



Herregud att det ska vi ett sånt liv om en sak som denna. JAG tycker inte jag shoppar mycket, inte om man gemför med många andra.



Och igen NEJ det handlar inte om yta, det är väl inget märkvärdigt? Eller är det verkligen det? Nopp inte enligt mig. Däremot att kunna köpa hus, dyra fina möbler, åka på solsemester varje år m.m. det vore något att visa upp bara för att visa. Och vet du vad.. Jag hoppas den dagen kommer för då ska jag allt visa er det här i bloggen och då ska jag njuta av det med. ;-)


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback