Dagens BVC!

Jag och Alice har varit på BVC idag, det var nämligen dags för första vaccinet på lilltösen. Hon var glad, ja fram tills sköterskorna stack henne för då blev hon ledsen min lilla tjejja. :( Hon lugnade sig ganska snart men så fort BVCtanten titta på Alice och hon tittade tillbaka så börja hon gråta igen, sådär gulligt ni vet, underläppen börjar darra lite och så gråter hon lite fast utan tårar.
.
Vi mätte och vägde med och siffrorna såg ut såhär:
.
Datum: 27/1-12
Ålder: 3 månader
Vikt: 5970
Längd: 60,3
Huvud: 39,7
.
Japp hon växer så det knakar som ni ser, hon drar redan stl 62 i kläder. Min stora tjej. <3 Vi ska tillbaka om en månad och träffa en läkare då jag inte tycker att hennes bakhuvud känns som det ska. *läskigt* BVCtanten säger att det känns normalt (men jag vill endå att en läkare ska kika på det) men det sa BVC även när min kompis påpekade att hennes dotters huvud inte va som det skulle men det visade sig senare att hennes lilla dotter hade en tumör just precis där hon påpekat för BVCtanten att det verkade skumt. :(
.
Slänger in en bild på Alice från igår, bara kolla vad stor hon har blivit.
Jag och Alice har varit på BVC idag, det var nämligen dags för första vaccinet på lilltösen. Hon var glad, ja fram tills sköterskorna stack henne för då blev hon ledsen min lilla tjejja. :( Hon lugnade sig ganska snart men så fort BVCtanten titta på Alice och hon tittade tillbaka så börja hon gråta igen, sådär gulligt ni vet, underläppen börjar darra lite och så gråter hon lite fast utan tårar.
.
Vi mätte och vägde med och siffrorna såg ut såhär:
.
Datum: 27/1-12
Ålder: 3 månader
Vikt: 5970
Längd: 60,3
Huvud: 39,7
.
Japp hon växer så det knakar som ni ser, hon drar redan stl 62 i kläder. Min stora tjej. <3 Vi ska tillbaka om en månad och träffa en läkare då jag inte tycker att hennes bakhuvud känns som det ska. *läskigt* BVCtanten säger att det känns normalt (men jag vill endå att en läkare ska kika på det) men det sa BVC även när min kompis påpekade att hennes dotters huvud inte va som det skulle men det visade sig senare att hennes lilla dotter hade en tumör just precis där hon påpekat för BVCtanten att det verkade skumt. :(
.
Slänger in en bild på Alice från igår, bara kolla vad stor hon har blivit!
.
.

Kommentarer
Postat av: Mary
2012-01-27 @ 20:14:53
URL: http://justinlife.bloggplatsen.se

Vad mycket fina kläder du köpt! och du skit i vad andra tycker ditt liv dina beslut.

Fint hon ligger och sover vad hon växt:)

Hoppas det är ok med huvudet. Hur gick det med andningen blev den bättre? och du jag har jobbat massa och bara suttit sporadiskt vid datorn tror jag missade vad tidningsartikel om dig handlade om och om du länkat till den.

Trevlig helg på er!


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback