Att göra innan dopet

Att göra innan dopet:
* Skaffa tid att noppa+färga bryn
* Köpa papper och tillbehör för att tillverka inbjudningskort
* Skriva inbjudningar i datorn+ skriva ut (hos vem?)
* Skicka inbjudningar
* Fota Ellebellen i dopklänningen + kostym när den kommer (fotar efter dopet istället inför tackkorten)
* Köpa pappersdukar, servetter, assietter, skedar, glas och muggar mm (färgtema??!)
* Köpa läsk, kakor, bullar (eller tvinga Mathias att baka)
* Köpa tårtor (dagen innan?)
* Klippa Victor
* Klippa Alvin
* Köpa tråd för att brodera (köpt tråd och nål men WHAT! jag kan inte, det är för svårt :-P)
* Stryka en massa kläder (skjortor, dopklänningen)
* Hämta nyckel till kvartersstugan på förmiddagen dagen innan
* Duka i lokalen
Lär nog tillkomma e* Köpa papper och tillbehör för att tillverka inbju
Känner mig lite stressad fast vi inte ens satt ett datum på dopet haahaha allt hänger ju på om Alice ska kunna ha dopklänningen (dopklänningen som är spårlöst borta efter flytten *panik*), hon MÅSTE kunna ha den. Jag vill verkligen att hon ska kunna ha den och jag måste verkligen hitta den, tanken är att den sen ska gå i släkten och att alla som döps i den ska få sitt förnamn + dopdatum broderat på den.
.
Jag har slängt ihop en liten "att göra" lista, kan behövas ibland. ;)
.
* Köpa papper och tillbehör för att göra inbjudningskort (halvklart)
* Kontakta tårtfixare (blir både vanlig tårta + smörgåstårta)
* Kontakta präst/kyrkan
* Skicka inbjudningar
* Fixa en dopbok (riktigt kul att ha)
* Köpa det som behövs till dukningen
* Leta fram kläder till dopet/köpa nya
* Leta fram dopklänningen
* Hämta nyckel till lokalen
* Duka i lokalen
* Fixa tackkort
* Se till att kamran är klar för användning
.
Tror det var allt.. eller? =)

Kommentarer
Postat av: Karin
2012-01-27 @ 07:01:39

Ja det är en del att göra inför ett dop mer än vad man tror. Jag hoppas allt går bra och smidigt för er och att dopet blir fint.


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback