Gårdagens läkarbesök..

Jag fick veta mina svar från glukosbelastningen igår, jag var ju som sagt fastande när den gjordes och hade 7,7 innan och 14,? efter sockerdrycken två timmar senare. Vi pratade lite kost och jag ska tillbaka den 30:e september till en deitist som ska prata kostråd. Hon tog ett långtidssocker på mig, jag hade hoppats på att få slippa bli stucken när jag var där men tji fick jag, långtidssockret låg på 51, är man under 50 år ska det ligga under 40 (om jag nu fattade henne rätt, mitt var för högt iallafall).

Annars gick det som jag INTE ville, fick med mig en blodsocker räknare hem, stickor och nålar.. jag ska nu i tre dagar sticka mig 6 gånger per dag och skriva upp hur värdena ser ut. GAHHH!! Vill inte! :( Jag hatar nålar och fattar inte hur detta ska gå!? När jag var där tänkte jag "oki tre dagar det får gå, måste gå!" när jag peppat mig själv så säger hon att jag även ska göra detta 6 gånger om dagen tills bebisen kommer, tack för den lixom!

För att göra besöket ännu trevligare så skulle jag efter att hon förklarat hur man använde sakerna själv visa att jag kunde hantera sakerna, dvs jag skulle sticka mig själv i fingret. När jag tryckt på apparater osv och det var dags att sticka mig var jag gråtfärdig och skakade som ett asplöv typ, riktigt obehagligt. Jag klarade dock av att sticka mig men hade otur, jag hade valt för låg inställning och fick göra om sticket då inget blod kom. Så typiskt! :(

                    


Hur som helst, igår var min sista dag med gosaker så jag körde på ordentligt med att äta gott en sista gång. ;)

Frukost: (8:00) 2 mackor med mjukost, stark oboy till det (jag gillar ju inte mjölksmaken).
Fika: (10:00) A jobbade natt och efter vi lämnat Liam på dagis åkte vi till Sultans så att A kunde äta en god frukost, själv köpte jag en bulle, varm choklad och en färsk apelsinjuice.

Läkarbesök! (11:00)

Fika: (14:30) Mötte upp A:s chef och tog en fika på Sultans igen, här köpte jag en blåbärspaj med vaniljsås + en cola. Liam valde en glass som han inte gillade så jag hjälpte honom att äta den. ;)

Åkte hem till min mamma och firade Uffe som fyllde år. (15:45)

Fika: (16:00) Tryckte i mig en mockaruta, en tugga av en annan slags ruta med apelsinsmak, kladdkaka med grädde, ett glas med läsk och sen en tårtbit på det.
Godis: (19:30) 6-7 bitar godis.
Kvällsmat: (20:00) Det blev ingen middag för mig, pallade inte att äta det så senare på kvällen kokade vi mannagrynsgröt och till det hade jag massor av äppelmos (måste ju finnas mos på varje tugga) och mjölk.

Gottegris javisst!


Kommentarer
Postat av: Mary
2011-09-29 @ 14:50:52
URL: http://justinlife.bloggplatsen.se

Oj, vad jobbigt men tror du kommer fixa det!

Gillar inte nålar jag heller men nu är jag blodgivare kan ju säga att jag inte är super cool när jag ger blod men det är helt ok tror det kommer bli så för dig också!

Gillar inte mjölksmak jag heller så jag kom att tänka på ett te som är jättegott att hälla mjölk i Masla Chai från Garant finns på Hemköp och Willys och när jag googlade på det så hittade jag ett ställa som man kan få prova det gratis på http://www.gratishuset.se/garant/

hoppas adressen blev rätt nu jag kan inte högerklicka alls på din sida verken kopiera eller klistra in hm..

Postat av: Celine Naminah
2011-10-03 @ 12:47:54
URL: http://phantazia.blogg.se/

Tufft. Men lyckas du hålla koll på blodsocktret genom att kontrollera kosten och socker/kolhydrat intaget så ja, då har du stora chanser att slippa börja med insulinsprutor.



kolhydrater blir till blodsocker i kroppen. Kolhydrateer finns i det mesta så ät inte för mycket ljust bröd, pasta, potatis, ris etc. =) Det finns bröd som är sockerfritt, rekommenderar. =)



Blir du godissugen så ta hellre tex morotstavar, gurkstavar, paprika och gör en egen god dipp till. Köp inte de färdiga dippåsarna. ;-)

Postat av: Rebecca
2011-10-03 @ 21:39:22
URL: http://geshiia.blogg.se/

Tack för era tips! Tips kan man inte få förmycket av. :)


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback