Vad blir det för mat?

Vad blir det för mat? Jo ugnspannkaka som min äldsta grabb Robin gjort helt själv. *STOLT* (Liam smörjde plåten) Mina grabbar är så duktiga så tycker jag. <3 Robin brukar inte så ofta laga mat då jag är rädd för att han ska göra illa sig, bränna sig men ja han är 12 år så det är väl dags att börja släppa lite på överbeskyddandet och låta han lära sig + att de nu i årsklass 6 börjat med hemkunskap så passar ju bra att han får hålla på hemma med.



UGNSPANNKAKA

Ingredienser:

2½ dl mjöl
½ tsk salt
6 dl mjölk
3 ägg
3 msk smör


Gör såhär:
Värm ugnen till 225 grader.
Blanda mjöl och salt i en bunke. Vispa i hälften av mjölken och vispa till en slät smet. Vispa i resten av mjölken och äggen. Om du har tid - låt gärna smeten svälla i cirka 30 minuter. Smöra en rymlig ugnsfast form och häll i smeten. Grädda pannkakan i ugnen i ca 20-25 minuter.

Kommentarer
Postat av: Caroline Andersson - 18år och blivande mamma
2011-10-16 @ 21:51:06
URL: http://caroliinea.bloggplatsen.se

sv: finns inte mycket att säga mer än att sjukvården idag inte riktigt funkar som den ska.. Det är 2011 och man tycker att sjukvården borde vara lite bättre..


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback