Kan det vara farligt för bebisen?

Jag sitter och funderar på en grej... vid 34 fulla veckor så ska bebisen väga cirka 2500g sa min läkare, enligt viktuppskattning som min läkare gjorde nu i helgen som var så var bebisen vikt redan 3200g vilket skulle innebära att bebisen är många veckor före? typ 4-5 veckor? (enligt Growingpeople.se)

Är det farligt? Alltså att bebisen växt förfort, kan det vara något fel på den? Kan saker växa så det blir tokigt? Hur ser organ m.m. ut i bebisen? har de med växt snabbare eller växer de i normal takt?

Kommentarer
Postat av: Mary
2011-10-05 @ 18:36:33
URL: http://justinlife.bloggplatsen.se

Jag har ju inga egna bar och är inte någon expert. Men om problem med sockret under graviditet uppstår vill jag minnas att bebis kan bli stor. Skulle bebis bli väldigt stor så gör de kejsarsnitt för att skona bebis då skelettet ka vara skört.

Men skulle tro att de sagt något till dig om det när de kollade bebis och de fall jag hört har bebis vid fullgången tid varit runt 5kg alltså väldigt stor.

Postat av: Celine Naminah
2011-10-08 @ 17:54:37
URL: http://phantazia.blogg.se/

Det jag vet är att man kan få stora barn om man har diabetes.


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback