Mjölkstockning!

Jag har dragit på mig en riktigt jävla ond mjölkstockning, skönt! Eller inte! Den var på väg bort häromdagen men så satte jag mig i fåtöljen närmast balkongen och vips så fick jag en ny eller en försämrad, härligt!

Har haft frossa, satte mig i duschen med filt och kokhet vatten häromkvällen, satt en bra stund. Kom ut svimfärdig, la mig med 4 täcken, fetvadd på brösten, tjock tröja och en kudde för brösten, vaknade ett par timmar senare och man skulle kunna tro att jag precis kommit ut ur duschen då och lagt mig dyngsur, inte torkat mig. Svetten bara rann.

Det har blivit mååånga kokheta duschar, senast imorse vid 04:00, trött som satan men var tvungen, kände att frossan var på G tillbaka.

Var på sjukhuset idag (igår) me onda tutten, gjorde ultraljud på tutten och så togs det mjölkprov och odling från bröstvårtan. Ska få svar i slutet av veckan och är inte bröstet bättre blir det penselin. Fick även med mig "nässpray" hem som ska hjälpa till att få ut mjölken och ja den verkar funka, istället för några få droppar så fick jag ut nästan 50ml förut idag och ja de andra gångerna med men vill såklart ha ut mer, det är bara att fortsätta att kämpa med pumpen.

Hade tur att få Diklofenak utskrivet, så hämtade ut det + köpet några kartonger alvedon så det finns här hemma. VILL INTE att de ska ta slut när jag har så ont.

Nehepp nu ska jag försöka sova, har pumpat, matat Alice och ska byta på henne nu och sen ställa klockan på 04:00 så jag kan pumpa igen. Hua för att behöva ställa klockan på den tiden.

Natti..



Kommentarer
Postat av: Beatrice, mamma till skrutten Robin
2011-11-08 @ 09:10:13
URL: http://beabofink.blogg.se/

Hej!



Nu är tävlingen i samarbete med Alvaboden avslutad. Kom in och kolla om det var du som vann :)



KRAM


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback