Juligt hemma hos oss

Vi började jul/advent pynta här hemma iförrgår. :-) Vi köpte lite lampor till balkongen, de i färg blinkar och de vita är oblinkade. Så mysigt så på kvällarna. :-) En fönsterstjärna blev det med, har varit sugen på en stor i flera år men tyckt de varit fördyra så nu när jag hittade en på rea så slog vi till. 199:- för denna stora fina stjärna. Det ska bara bytas lampa i för denna lyser för starkt. Julgardiner i vardagsrummet blev det med men förra årets, syns dock inte så bra på bilden.

En ny adventljusstake blev det med, enkel men fin. Ville ju pynta staken med men insåg sen att det inte funka på den modell jag köpt. ;-) men men.. jag gillar staken jag köpt och utan pynt, den hade inte varit snygg med pynt. :-) Min tanke var ju först att köpa en stake man kunde lägga mossa m.m. i och så tog jag den som ni ser på bilden nedan istället och började leta pynt tills jag insåg att det inte funkade till denna fina modell, jag gick och tänkte på de vanliga modellerna som man kan fylla med mossa och pynt. ;)

Juligt i köket har vi med, lite iallafall. Köpte duk utan att kolla storlek (den är dubbelvikt) så ska köpa en ny, tror det får bli en löpare, kom ju på att jag har smågrisar hemma. ;-) Helvita gardiner är fint men till jul lite tråkigt? Tror jag ska sy på något upptill på gardinerna, blev lite trist med helvita som sagt. Jag köpte röda små julklockor men vet inte om jag ska sy på de eller ej. Några röda gardiner vill jag inte ha, inte heller några med massa tryck på då det blir förmycket i köket då jag har så litet kök och till tapeterna jag har blir det förmycket. 

Mysigt med jul! Längtar tills vår nya gran kommer hem hit och det är dags att pynta den. :)



Kommentarer
Postat av: ★ Katta- Mamma till Bell, Melvin & Nova ★
2011-11-29 @ 18:03:25
URL: http://kattaaa.blogg.se/

ser mysigt ut :)

Postat av: ANGELICA.BLOGG.SE ♥
2011-11-29 @ 18:44:21
URL: http://angelica.blogg.se/

åh så julmysigt ni har fått det :D

Postat av: Sabina-19 och tvåbarnsmamma
2011-11-29 @ 18:45:06
URL: http://saabiina.blogg.se/

Hej!

Håller en tävling nu för Bambino där ni har möjlighet att vinna en praktisk vällingburk, att ta själv eller ge bort.

Tävlingen pågår till den 4 december och går att hitta här: http://saabiina.blogg.se/2011/november/28-november-11-tavling.html



Tack!

// Sabina

Postat av: Rebecca
2011-11-30 @ 13:13:05
URL: http://geshiia.blogg.se/

Ja det ser helt okej ut för att bara vara lite fixat. =) Längtar somsagt tills vår nya gran kommer och att få pynta den med. :)


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback