Att sluta med saker

Igår sa Liam: Mamma jag ska sova i mitt rum (annars sover han inne hos mig) och du ska läsa saga. Ja svarade jag och gjorde det såklart (som alla andra kvällar). Liam sov i sitt rum hela natten och vaknade runt 06:00 imorse. =) Nu när vi vaknade så sa han igen att han skulle sova i sitt rum, sitt rum med "stjärnorna". Hoppas detta håller i sig, skulle vara skönt att få äga sin säng igen. ;)

Det bästa är ju att han valt detta själv, själv utan att jag har stressat honom om det. Samma sak var det med att sluta använda blöja, jag hade planer på att sluta med blöjor på Liam men blev att han valde det själv med och hur många olyckor har hänt? tja jag kan nog räkna de på min ena hand. =) Och nappen? Ja det valde han själv att sluta med och snabbt, POFF borta och sen aldrig mer.

Ni ser man behöver inte "tvinga" fram de små att sluta med saker, de klarar de så bra själva. :)
Mitt lilla, stora duktiga och älskade hjärta! ♥

Kommentarer
Postat av: Marielle
2011-05-23 @ 23:19:34
URL: http://mariellejensen.se/blogg

svar: Usch, ja det är samma här. Försöker ta tag i allt men har skola så det svämmar över, näst sista veckan nu och allt är galet hektiskt. Men du är inte bortglömd. I slutet av nästa vecka är jag ledig och kan fixa till din blogg, så nu blev det visst efter den 25e ändå haha. Hoppas du inte har hunnit ångra dig :)


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback