Morgonmötet

Mötet i morse gick bra och framförallt kändes väldigt bra, allt blev inte klart trots att jag var nästan där i 3 timmar!! Aaa du hörde rätt 3 timmar. ;) Jag har en ny tid i slutet av augusti då vi ska titta på alla räkningar jag har, dvs lån + vanliga räkningar och så ska vi göra en budget vilket kan behövas då jag har nollkoll på pengar typ.

Idag hjälpte hon (rådgivaren) mig att gå igenom CSNpapper och deras lån och fick ner deras månadskostnad från 1741:- till 291:-/mån vilket kan behövas nu när ekonomin är tokdålig men så kan det vara ibland, man gör misstag men huvudsaken är att man försöker göra något åt det eller hur? =) Sen började vi prata om en plan angånde banklån osv men det är inte klart än så det säger jag inget mer om här. Hur som helst så känns det tokbra. :)

Fick även en pärm av henne där jag ska sätta in räkningar m.m. i datumordning så att jag har bättre koll på det och det kan jag tycka är en väldans bra idé. :) Fick även 2 kassaböcker som jag ska fylla i, ska bli intressant att se hur detta går, bra hoppas jag. :)

Kommentarer
Postat av: Anonym
2011-07-14 @ 21:05:54

hej! jag förstår att du har det tufft ekonomiskt när du handlar så dyra kläder till dina barn.jag förstår inte hur du har råd när du har varit arbetslös och så vidare.hur som helst är det ju olika prioriteringar man gör och man vill visa upp en yta.lycka till med allt!

Postat av: Rebecca
2011-07-15 @ 11:10:51
URL: http://geshiia.blogg.se/

Svar till anonym: Ekonomin brukar inte vara tajt utan det är bara nu pga olika orsaker, arbetslös ja men fortfarande fått pengar såklart + att jag säljer för att kunna köpa nytt, köper även en del begagnade märkeskläder (sålänge de är i fint skick), köper oftast när det är REA men ibland icke rea med. ;)



Vad du menar med att visa en yta, hmm..? jag köper vissa barnkläder för att jag tycker de är fina, snygga, bra kvalite osv inte för att visa upp en yta, det är bara patetiskt att göra så.

Postat av: Anonym
2011-07-15 @ 11:35:25

jag ska förklara vad jag menar med yta.det är när man vill få folk att tro att man har det mycket bättre ställt än vad man egentligen har. jag känner ingen i min bekantskapskrets som lägger ut så mycket pengar på barnkläder i jämförelse med vad du gör och då tjänar de flesta sjukt bra med pengar.shopoholic?

Postat av: Rebecca
2011-07-15 @ 11:59:04
URL: http://geshiia.blogg.se/

Oki :)



Hade jag velat att folk skulle tro det så hade jag ju aldrig nämt min just nu (eller vid andra tillfällen) dåliga ekonomi? Verkar ju dumt. Jag har som sagt inte gott me pengar annars heller men sen beror det ju på vad man gör med sina pengar (jag tex varken röker eller festar, ja festar någon gång men inte allt för ofta).



och som sagt jag köper mycket på REA eller begagnat, jag passar även på när barnens morfar ger de pengar när de fyller/i julklapp/eller när han känner för att ge pengar och jag sparar pengar till tex tillfällen då jag vet att vissa butiker har REA. Jag gillar barnkläder thats it och väljer hellre att köpa det istället för ciggaretter, alkohol och annat skit. :) Har jag inte råd att köpa kläder så gör jag inte det men känner jag att jag har råd så köper jag. :) Och som sagt jag köper kläder och jag säljer de sen när grabben växt ur de för att sen kunna köpa nya barnkläder jag gillar utseendemässigt, har bra kvalite. Förövrigt så köper jag inte bara märkeskläder, nu sist tex köpte jag flera plagg på ICA MAXI för 25:-/st för att jag tyckte plaggen var snygga så nej jag köper inte bara dyra kläder. ;)



Och jag ska egentligen inte behöva sitta och förklara mig men ja är ganska uttråkad nu. :)


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback