Hej hej!!

Hej hej på er! Var ett tag sen, håller som sagt på att flytta. Vi har flyttat klart allt utom lampor, en stol och rengörningsgrejs. Lite städning kvar, lite i köket och så hall och toa. Ska bli skönt när allt är klart.

Förutom städning idag så har jag och A:s dotter Paulina varit och shoppat lite julklappar, 3000:- brände vi och vad fick man för det? typ ingenting, max 10 julklappar varav 3 kostade runt 30:- st (REA). Hade man haft dessa 3000:- för 10-20 år ssen så hade man fått MASSOR! Tur att man redan köpt lite julklappar sen tidigare.
.
.
Nehepp åter till att packa upp kartonger här i nya lyan.

Kommentarer
Postat av: Annika - drömmen om 11 barn
2011-12-29 @ 01:57:39
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/

Haha jo det är väl det enda som är bra just nu - att veta att man inte är gravid igen. Jag menar, jag har inte tid eller ork för en graviditet till just nu. Men ja... jag har ju inte fått mensen än - bara symptomen på att det komma skall. Dock är ju symtomen rätt lika som vid en graviditet - men jag känner mig inte alls gravid - och sen är den risken rätt minimal också, haha :)



Men usch då, det där med känslan av en järnklump lät mindre bekvämt faktiskt. Brukar du ha så? Annars kanske du borde ringa o kolla upp det? Låter ju liksom inte riktigt helt okej, eller? :S Jag har haft svinont vid mens tidigare, samt riktigt rikligt - och lindrigare lär det väl knappast ha blivit nu kan jag tro - usch och fy. Jag förstår varför jag "valt" att vara gravid i 2,5 år, haha, skämt o sido ;)



Nej jag tror inte att det är så bra att skjuta på mensen faktiskt. De flesta man pratar med säger att det inte är nån fara såvida man inte gör det hela tiden - men jag vet inte om jag hade velat göra det. Dock kommer jag inte gå på p-piller denna gång heller.

Jag är ganska inbiten på vad jag känner när det gäller p-piller, men det beror ju på att en vän avled till följd av sina (Mercilon 28 - samma typ som desolette och cerazett o vad dom heter, ja alla dom där som går under "tredje generationens"). Det enda jag skulle kunna tänka mig är Mini-Pe, egentligen ska man vara storrökare och över 35 för att få dom, men min BM gick med på att jag skulle få dom eftersom jag envisades, haha, men nu har jag backat igen. Jag vågar inte, med rädsla över att sabba mina chanser för framtida graviditeter. Är nämligen ganska övertygad om att det var p-pillrena som gjorde att jag inte blev gravid på 5,5 år... ^^ Men ja... jag säger ingenting om andra som väljer att äta dom - det är ju upp till var och en ;)



Huah, vad långt och svamligt det blev nu - märks att jag är trött, haha :D


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback