Dagistider

Godmorgon! Jag sov tydligen skönt eftersom jag försov mig, jaja så kan det gå. Liam är endå bara på dagis 3 timmar per dag då jag är mammaledig så gör ju inte så mycket. Gillar inte alls att ha 3 timmar per dag, det är lixom att gå dit och sen gå hem och när man kommit hem är det dags att gå igen för att hämta honom typ.

Jag hoppas på att få ha honom på dagis 3 dagar i veckan istället men fortfarande 15 timmar, sitter och väntar på besked om det. Jag vet att det blev nya "regler" angånde det men tror de tagit bort det igen? Måste de gjort annars skulle de inte ens erbjuda sig att kolla om det går att göra så.

Vad har ni för regler i eran kommun/på erat dagis?

Kommentarer
Postat av: sandra
2011-12-07 @ 12:13:43

Som jag har förstått så är det upp till varje dagis att sätta sina egna regler, men dom har inte 100% rätt att neka dig att bestämma hur du vill fördela dina 15 timmar.

I eskilstuna får man göra lite som man vill på de flesta dagis, men oftast så har man 5t/d 3d/v.

Själv fick jag under en tid pga av att jag jobbade extra flexa hur jag ville, så länge jag inte överskred 15t, dvs en vecka kunde jag ha 20 timmar och nästa vecka 10 timmar, men detta är väldigt ovanligt att ett dagis går med på.

Stå på dig!

Postat av: sara
2011-12-07 @ 16:28:04
URL: http://www.hippiemamman.wordpress.com

På Mollys förskola saxas 15h-barnen. Molly går 9-15 tors, fre och varannan ons. Det funkar bra tycker jag. Det blir inte så hattigt. Hinner hem och sova några timmar emellan. :-)



Hoppas ni får igenom andra tider, för 3h per dag verkar inte så kul. :-/

Postat av: Julia
2011-12-07 @ 17:56:04
URL: http://underbaraungar.se

Här i Solna är 30 timmar som gäller när man är föräldraledig.



Hur mår lilla tjejen? :)



Kram

Postat av: Veronica - mamma till Theo och Tim
2011-12-07 @ 19:55:37
URL: http://www.virresblogg.blogspot.com

Är nog olika på olika förskolor och olika kommuner.



Där jag jobbar så har vi olika varianter t ex vi önskar gärna att dem går fyra dagar i veckan 8.30- ca 12, vi tycker de är synd att barnen ska sova bort tid (om de är små barn som sover). Är dem större så kan de ju vara bra att få vara på läsvila eller hur man nu har?! men vi har även de som har tre dagar och går 7.45-ca 12.

Några väljer tre dagar 9-14...



Där min Theo går (han är ju själv 15 timmar) har dem också olika och de funkar för dem då dem har ganska många som har små syskon hemma. För vi har olika tider. Någon har tre dagar 9-14, vi har haft nu under hösten 7.45-12 två dagar och 7.45-14 en dag. Sedan vet jag några som bor en bit ifrån som hellre har två längre dagar och dem går 7.30-15 två dagar...



Men jag vet också att "många" förskolor har bestämda tider för 15 timmars barn, vissa får inte ens äta mat... utan är där mellan frukost och lunch.

Postat av: Sara, mamma till tre små troll
2011-12-16 @ 23:58:34
URL: http://neccin.blogg.se/

På vårt dagis har vi inget annat alternativ än 8:30-12:15 mån-tors, jag hatar det och tycker det är så meningslöst och flickorna är jätte ledsna när dom inte får stanna längre. Ville med ha tre dagar i veckan så jag slipper känna mig som världens hemskaste mamma när jag ämtar dom men icke då det gick verkligen inte :(


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback