Mitt liv just nu..

För er som inte har mig som vän på Facebook eller känner mig IRL har nog missat att jag sen några veckor tillbaka är singel, jag och Liams pappa har gått isär såhär efter nästan 10 långa år tillsammans. Jag känner att jag behöver detta för att finna mig själv, växa som person m.m. Jag letar nu efter en ny lägenhet som ni kanske har märkt, Liams pappa har redan hittat en.

Det känns lite läskigt och jobbigt såklart, helt ärligt skitjobbigt men känner att jag måste göra detta. Jag kan inte och tänker inte stanna för "barnen bästa", pengarna eller trygghetens skull. Det kommer bli sjukt jobbigt dels för att jag vant mig vid att ha N hos mig men även för att jag kommer behöva lära mig lite saker på nytt igen.

Jaa det var lite om hur livet ser ut hos mig just nu..

Kommentarer
Postat av: Nina
2010-09-12 @ 12:46:33
URL: http://www.nina247.com

Började misstänka det för ett tag sen med tanke på några av dina inlägg. Ibland måste man göra det valet annars förintar man sig själv rent psykiskt.

Been there.

All lycka till dig! :)

Postat av: M i z c a
2010-09-12 @ 12:57:25
URL: http://rodeback.blogg.se/

Jag har misstänkt det även om jag missat det på facebook. Men om man inte trivs i förhållandet ser jag inte heller någon anledning till att vara kvar "för barnens skull". Jag är säker på att barnen alltid mår bättre om föräldrar är isär och är lyckliga än är ihop olyckliga.



Hur kommer ni ha Liam nu? Varannan helg och så? Jag vet att du klarar det, du är stark.

Postat av: Sanna
2010-09-12 @ 18:44:49
URL: http://mammasvardag.blogg.se/

Vad trist att det tog slut i mellan er, men ibland precis som det ovan skrivit här måste man göra det som känns bäst för en själv (och inte bara stanna för barnen eller trygghetens skull).



Jag tror du kommer fixa det kanon bra med att vara ensamstående mamma. Lycka till!

Postat av: Geshiia - Mamma till två pojkar
2010-09-12 @ 20:12:48
URL: http://geshiia.blogg.se/

Nina Tack! :) Och ja det är det jag är rädd för, ja att förintar sig själv rent psykiskt. :(

Postat av: Geshiia - Mamma till två pojkar
2010-09-12 @ 20:15:33
URL: http://geshiia.blogg.se/

Mizca Precis! Jag är ganska hundra på att om jag är olycklig och mår dåligt så känner mina barn av det och mår dåligt de med.



Vi kommer ha varannan vecka har vi bestämt. Tack, jag hoppas med att jag är stark, jag är ganska säker på att jag kommer klara detta (även fast det kommer bli jobbigt) för annars hade jag nog aldrig gjort detta.

Postat av: Geshiia - Mamma till två pojkar
2010-09-12 @ 20:18:10
URL: http://geshiia.blogg.se/

Sanna jo det är trist.. men man vet ju faktist inte vad som sker i framtiden. :) Det kan bli han och jag igen och det hade ju kunnat varit vi fortfarande om jag nu inte känt som jag gjorde.



Tack, jag tror med att ja fixar det, jobbigt kommer det bli men jag kommer klara av det. :)

Postat av: Egomamma.se
2010-09-12 @ 22:48:04
URL: http://egomamma.se

Har vetat detta ett tag ju, och känner jag dig rätt så blir det inga problem, du har en vana att fixa det du ger dig fan på.

Tufft att lämna ett tryggt samboliv för ett mindre stabilt singelliv, men man kan inte hänga kvar som iglar "bara för att".



Känner du att det är det bästa så är det säkert så. Jag kan med ledning av gamla diskussioner (och inlägg här) säga att jag tror också att det var dags om inte annat så kanske för att hitta dig själv och för er båda att inse värdet av den andre.



N har troligen haft det förjävla bra under era år även om han inte haft vett att förstå/uppskatta det, liksom du haft det lika bra fast på andra sätt.



Det är klart det blir en omställning, något annat är ju inte att vänta. Men så länge ingen av er sänker er till babynivå och tjafsar i onödan och hakar upp er på småskit, så tror jag det blir ok ändå. Ni har ju trots allt Liam (och även Robin, även om det inte är en biologisk koppling) att tänka på. Deras bästa är ju avgörande.



Jag tror som jag oftast tror, att det fanns en anledning, även om du inte ser någon just nu. En dag står du och inser att OJ, hade det inte blivit så just då så hade aldrig detta eller detta hänt.



Ta lärdom, hitta dig själv och passa på att andas, man vet aldrig när det tillfället kommer igen ;D

Postat av: Kidelinbloggen - Therese
2010-09-12 @ 23:29:13
URL: http://www.kidelin.se/blogg

Åh Rebecca. Pepp pepp till dej och massa styrkekramar! Kämpa på!

Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar
2010-09-13 @ 07:36:13
URL: http://beckahbitch.se

Himla tråkigt men jag förstår. KRAAAAM!


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback