Svar på kommentar!

Tjabba! Fick ännu en kommentar och ja ni kanske är nyfikna på mitt svar denna gång med..?

     


Nej det är inte självklart att jag SKA praktisera på Willys bara för att det finns chans på jobb. :) Jag önskar att jag kunde få leva i en drömvärld men skulle jag börja göra det så skulle jag inte bo här så länge till utan snarare på ett psykhem. 

Ja jag kan ställa krav, det har jag redan gjort..? Börjar min nya praktikplats på måndag, gissa var? Jo i en blombutik. ;) och jo jag har arbetslivserfarenheter eftersom jag har jobbat tidigare. Att jag kan tänka mig jobba i vissa butiker har självklart INTE bara att göra med att jag gillar inredning och blommor utan det har med andra saker att göra med. Tex vilka slags människor som oftast besöker en viss butik, hur mycket folk som besöker, hur mycket folk det är samtidigt i butiken. m.m.

Jag vet inte.. du kanske bara läste första inlägget? Läser du inlägget efter som du hittar HÄR så kanske du förstår mig lite bättre eller..? :)


Kommentarer
Postat av: Annika Nilsson
2010-05-25 @ 17:04:45
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/

Jag tycker personligen att det låter så knepigt hur vissa tänker faktiskt.

Du har ju själv skrivit att du är "kodad" (om jag får skriva så?). Du måste inte alls göra allt det du faktiskt gör... Men du gör det ändå, för att du VILL.

Det är inte alls självklart att du ska tacka ja till ett jobb som Willys. Livsmedelsbutiker m.m kräver att man har hög servicekänsla (och hur lätt är det alla gånger, allra helst om man har lite "fobi" mot mkt folk)? Det kräver uthållighet och stresstålighet...

Jag förstår dig HELT att du inte är säker på det...



Jag går själv mammaledig nu. Och har inte direkt nåt att gå tillbaka till. Jag jobbade ju inom hemvården förut, som timanställd. Och vill, för allt i världen, INTE tillbaka. Min sambo säger ingenting om det. Han försörjde hela familjen under flera månader då jag var sjukskriven utan ersättning (!?!) och det var inga problem det heller. Vill jag inte så vill jag inte säger han.

Man KAN INTE gå upp varje morgon för att ta sig till ett jobb man vantrivs på, det funkar aldrig i längden. Kanske går ett tag, men inte sen...



Jag tycker det är jättekul att du fått praktik i en blombutik, jag hoppas verkligen att du "finner din plats" där, och det verkligen faller dig i smaken! :)

Lycka till !!

Postat av: Kidelinbloggen - Therese
2010-05-26 @ 00:20:51
URL: http://www.kidelin.se/blogg

Du har all min stöttning. Du måste må bra för att orka din omgivningen. Arbetet kan vara en så stor del av livet och trivs man inte kan det förstöra resten också. Missförstå mig inte nu men de som "bara" är arbetslösa (utan fobier t.ex.) väljer bort arbetetn, varför skulle inte andra också kunna göra det... Själv väljer jag bort mitt jobb där jag har en fast tjänst för att det fått mig att må dåligt och nu startar eget som jag är stolt över.



Lycka till i blombutiken! KRam


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback