STYRKEKRAMAR!

Fulord! Världens fulaste ord: STYRKEKRAMAR!! GAH! Vem sjutton är den skyldige för detta  fula och pinsamma ord? Varje gång jag läser det ordet i någons blogg, på Familjeliv osv skäms jag inombords och tar det inte alls seriöst. Ordet är inte bara fult, det låter jävligt oseriöst och fjortisaktigt med, man skulle ju kunna undra hur gamla vissa är! Gud jag hoppas verkligen bara detta är ett ord som används inom internet och av anonyma personer.

Hahaha tänk er att ni går till jobbet och där träffar ni er goe chef som berättar att han är sjuk, låt säga att han just fått reda på att han har cancer. Han berättar det och sen att han ska ta lite ledig. Ni sitter där och självklart så låter ni ju inte bli att säga något, det vore ju ohyfsat.

Så vad säger ni? "Ohhhh styrkekramar till dig chefen!!"..?


Kommentarer
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar
2010-05-21 @ 18:05:25
URL: http://beckahbitch.se

Problemet är att skriven text är svårt att få lika levande som tal och handling. man måste krydda texten för att kunna understryka eftersom man inte kan betona, göra gester osv.



Så i text är det nödvändigt med sånt som inte behövs när man pratar. men visst kan det vara pinsamt med just styrkekjamar ;-)

Postat av: Egomamma.se
2010-05-21 @ 18:12:15
URL: http://egomamma.se

Roligt inlägg faktiskt :O)

Jag är en sån som tycker det låter lööööjligt, precis som du. Men jag har vid ett FÅTAL tillfällen använt det för att uttrycka min empati och det är TYVÄRR ont om ord eller uttryck som kan förmedla just det utöver Styrkekramar.. Sen är det ju RÄTT SÅ överanvänt på FL kan jag tycka.. Men enstaka gånger, då jag verkligen LIDER med någon, då kan det komma farandes. Normalt sett vill jag dock försöka skriva något annat. Olika det där, haha.



Ang Zooresan: Aha, jag är inte med i något fack här i krokarna, så då får inte jag åka med er :o( Synd när det var gratis o allt..

Ha så kul i alla fall!

Postat av: Therese
2010-05-22 @ 18:38:23
URL: http://mammatessie.blogg.se/

Jag tror nog man menar att man vill krama om personen om man skriver det på nätet.

Står chefen och berättar att han har cancer så kramar man ju om honom och slipper då att säga styrkekramar :-)

Postat av: ann
2010-05-24 @ 19:21:45

ja väldigt fult ord hurru =)


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback