Dagens fråga!



                                              VAD ÄR DITT MÅL I LIVET?


Har du fler mål, nämn ett av dina mål då. När du har svarat på den frågan så undrar jag varför. När du har svarat på varför så undrar jag varför igen, när svaret på varför nummer 2 är klart så undrar jag varför igen och efter det frågar jag varför igen. Frågan varför ställs 4 gånger.

Hoppas någon vill svara på detta, skulle vara intressant att få veta vad folk kommer fram till i slutändan, ja varför folk har ett mål. :)
 


Kommentarer
Postat av: anna
2010-05-20 @ 12:34:55
URL: http://madeinjapan.nu

att vara lycklig :}

Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar
2010-05-20 @ 12:38:15
URL: http://beckahbitch.se

GRUND. Att finna trygghet och inre frid.

VARFÖR 1. För att jag sökt detta hela mitt liv.

VARFÖR 2. För att livet varit kämpigt så jag har inte blivit serverad trygghet från starten.

VARFÖR 3. För att jag föddes i en otrygg familj.

VARFÖR 4. Otur?

Postat av: Sanna
2010-05-20 @ 13:45:32
URL: http://mammasvardag.blogg.se/

MINA MÅL: Jag har många mål i livet, men just nu är mina viktigaste mål att vara en så bra mamma som möjligt till min dotter Alva. Studera klart på gymnasiet och få så bra betyg som möjligt samt bli klar med körkortet. Så småningom vill jag flytta hemifrån till eget boende, med min dotter och det är ett mål för mig - men som situationen är så bor jag hemma en period till så får vi se vad som sker.



VARFÖR?

Varför jag vill vara en bra mamma till min dotter? Hon förtjänar en bra mamma helt enkelt. Varför jag vill fixa körkortet och gå ut gymnasiet med bra betyg, det är enkelt - jag vill skapa en så bra framtid som möjligt för mig och min dotter. Varför jag vill flytta till eget boende? Jag vill ta mer ansvar, vara den mamma jag faktiskt är och ha mitt egna hushåll att ta hand om osv.



Vad är dina mål och varför?

Postat av: Annika
2010-05-21 @ 00:56:28
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/

Mål med livet: Att känna att jag verkligen "gjort mitt" den dagen det är dags att kasta in handduken för gott (å det kan lika gärna vara imorgon, det vet man inte!). Alltså, att göra det JAG vill, och göra saker som gör att jag kan dö lycklig.



Varför: För att jag vill få ut så mycket som möjligt av mitt liv. Av glädje och lycka. Kunna känna mig lugn om jag blir gammal o grå, o faktiskt känna att jag "kan" somna nu... typ så...



Varför igen: Äldre som mår dåligt kan nog många gånger må dåligt just över att de inte "hunnit med" en del... Ja, jag jobbar inom äldreomsorgen så jag har sett/hört en del iaf...



Varför: Varför dom inte "hunnit med" sitt kan jag ju inte svara på direkt, men jag kan tänka mig olika saker. Typ att de inte vågat, att det varit olämpligt eller liknande då de växte upp. och att de inte VÅGADE ta steget... steget som kan förändra livet. Just det sistnämnda är viktigt.



Varför: Det är viktigt just för att dö lycklig, alltså det jag vill...



SLUTSATS: Jag måste våga för att vinna !!!


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback