Idiot försäkringskassan!

Jävla mupp försäkringskassan! Gah! De fick mig ett tag att vilja bli ett skärande emo! Idioter! Kom hem och såg att sambon fått ett brev från försäkringskassan. Jag brukar inte öppna min sambos post men brevet sa till mig att öppna det, det verkligen skrek att jag skulle öppna det så jag öppnade det och höll på att skita på mig.

Ansökan om underhållsstöd när barnet endast bor hos en förälder stod det i brevet!! Ehhh va? Jag började fundera, hjärnan gick på högvarv och sur som fan blev jag, kände mig lurad och tyckte att sambon var en idiot som gick bakom ryggen på mig om en sak som detta. Saker som detta tar man som vuxna tycker jag, dvs att man talar om det och varför.

Frågade sambon när han kom hem om han ville tala om något för mig.. neee vadå svarar han, jag visar brevet för honom och han blånekar och frågar om det är jag som ansökt i hans namn, vilket det såklart inte är. Vi ringde upp försäkringskassan och ja de erkände sitt misstag efter att ha kollat upp det, "någon" hade skrivit fel kod eller vad sjutton de nu gör när sambon hade lämnat in om vabb för Liam. Vilken jävla nöt!!

Fatta hur detta hade kunnat sluta om vi inte ringt och kollat upp detta? Detta är ju ett ganska känsligt ämne OM den ena partner inte vet något.

Kommentarer
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar
2010-07-26 @ 17:51:24
URL: http://beckahbitch.se

shit så klantigt

Postat av: Nyfiken läsare
2010-07-27 @ 00:07:39

Den som är utan synd ska kasta första stenen..... har du aldrig gjort fel?

Postat av: Geshiia - mamma till två pojkar
2010-07-27 @ 05:49:51
URL: http://geshiia.blogg.se/

Nyfiken Läsare ehh?? Klart jag har gjort fel? Får jag inte trots det känna att försäkringskassan är idioter när de gör ett fel som detta?



Jag kan nog säga till 100% att jag inte skulle göra ett fel som detta om jag jobbade där. Jag är väldigt noggrann när det gäller jobb, att göra fel inom jobb är extra arbete och därför gör jag det hellre noggrant på engång.

Postat av: Therese
2010-07-27 @ 09:24:36
URL: http://misslaire.blogspot.com/

Det är lätt att det blir fel, de flesta i ett förhållande litar nog på varandra så mycket att man förstår att det är ett misstag...

Postat av: Nyfiken läsare
2010-07-27 @ 09:50:16

Så alla på Försäkringskassan är idioter för detta? Snacka om att dra alla över en kam.



Jag är helt säker på att du också skulle göra fel OM du jobbade där. Med tanke på deras arbetsbelastning är det faktiskt otroligt bra att det inte blir fler fel än de som uppstår.



Du kanske skulle söka jobb på Försäkringskassan och visa att du verkligen är 100% för ofta är det mycket snack på dig i din blogg.

Postat av: ann
2010-07-27 @ 19:12:13

vilken knäppis hörru

Postat av: Geshiia - mamma till två pojkar
2010-07-28 @ 15:03:11
URL: http://geshiia.blogg.se/

Nyfiken läsare Nee alla på försäkringskassan är inte idioter (eller ibland kan man ju undra) jag har inget namn på personen och därför skrev jag som jag gjorde och hade jag haft namn så skulle jag inte ha skrivit det ändå.



Nee jag är ganska säker på att jag INTE skulle göra fel om jag jobbade där, inte fel som detta allafall. ;) och nej jag tänker inte söka jobb där eftersom det yrket inte intresserar mig.



Vad menar du med mycket snack i min blogg? jag bloggar ju knappt? =) Förklara gärna mer om detta. :) Låter ju nästan som om du skulle känna mig IRL? Men jag känner ingen i Rejmyre så det kan inte vara så.

Postat av: Geshiia - mamma till två pojkar
2010-07-28 @ 15:07:02
URL: http://geshiia.blogg.se/

Therese Jo det är sant som du säger men jag skriver ju inte så mycket om mitt liv med sambon så ni vet ju inte hur jag har det osv i förhållandet. ;) Men nej, det är väl inget sambon skulle göra men man vet ju faktigst inte, folk förändras. ;)


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback