Tacoknyten

Tacoknyten. Idag när jag kikade runt på olika fina och trevliga bloggar så hamnade jag inne hos kardemummagumman och där hittade jag ett recept som verkar hur smarrigt somhelst! Detta är något som måste testas här hemma. :)


Du behöver:
1 rulle SaraLee smördeg
300 g tacofärs
2 dl creme fraiche/ turkisk yoghurt
1 burk majs
salsa
persilja
2 dl riven ost
2 dl krossade nachos

Till pensling:

1 uppvispat ägg
sesam eller vallmofrö

Gör såhär:
1.
Rulla ut smördegen och bred färsen över i ett fint jämnt lager, bred över lite creme fraishe, krossade nachos, salsa, ost, majs & färsk hackad persilja.

2. Rulla ihop smördegen från kortsidan och skär den sen i 4 delar, pensla med uppvispat ägg och strö över lite vallmofrö/ sesamfrö.

3. In i ugn 210 grader i ca 15-20 minuter. Servera med en sallad, nachos, salsa, creme fraiche!


Kommentarer
Postat av: ann
2010-01-15 @ 22:50:51

låter gott hörru


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback