Läkarsvammel

Godmorgon.. Trött som satan idag trots att jag gick och lade mig tidigt igår, jag antar att det är för att gårdagen tog på mina krafter riktigt ordenligt. Det är helt galet hur ett litet samtal kan ta ens alla krafter.

Nåja det positiva är att läkaren läst sig till, såg och förstod att jag mådde dåligt och han fattade direkt att det rörde sig om ångest och depression. Vi beslutade att prova medicinering så två olika fick jag recept på, en "vanlig" och en medicin var "vid behovsmedicin" vilket betyder att jag ska ta den när jag känner att ångesten blir för jobbig, när jag känner mig ledsen utan andledning och får ont.

Jag är igentligen väldigt mycket emot medicinering men i detta fall tänker jag göra ett undantag, sålänge jag inte får inre skador eller blir beroende så tänker jag göra allt för att må bättre.. för mina barns skull.


Kommentarer
Postat av: Charlott
2010-01-26 @ 07:21:29
URL: http://chicanika.blogg.se/

Ta de lungt med det där bara, vet inte hur jag känner inför det, har alltid varit emot tabletter,

Postat av: Lindha
2010-01-26 @ 09:25:01

Jag förstår hur du känner. Jag har varit i samma situation. Och medicineringen har hjälpt mig. Fick också mdicin dagligen och behovs medicin. Men en sak som man måste komma ihåg det är att tabletter tar inte bort allt. Utan man måste även bearbeta det som är jobbigt och framkallar ångesten. Jag tycker du är duktig som tar tag i allt nu innan det gick för långt. Och låt det ta tid men sen kommer du må mycket bättre. Massor av styrke och energi kramar

Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar
2010-01-26 @ 09:43:47
URL: http://beckahbitch.se

Jag har testat Fluoxetin (antidepp) men det fick motsatt effekt för mig tyvärr. fast en gra grej var att jag gick ner från 55 kg till 48 haha. Ja inte bra att väga 48 men om jag hade testat NU ist med alla extrakilon så hade det varit bra att gå ner :-)

Postat av: Diana - Gravid ♥
2010-01-26 @ 12:56:58
URL: http://dianasblogg.blogg.se/

Har nu tävling om valfria barnkläder i bloggen, delta gärna! =) Kram

Postat av: ann
2010-01-26 @ 17:27:53

det blir nog bra tillslut hörru

Postat av: Geshiia - mamma till två pojkar
2010-01-27 @ 05:31:04
URL: http://geshiia.blogg.se/

Lotta Oroa dig inte, läkaren prackade inte på mig detta utan jag har själv fått ett tag på att fundera om detta med medicinering. Om jag ville eller inte.

Postat av: Geshiia - mamma till två pojkar
2010-01-27 @ 05:32:37
URL: http://geshiia.blogg.se/

Lindah Nee jag förstår att tabletterna inte tar bort allt och jag går ju även hos en psykolog 1 gång i veckan och pratar.

Postat av: Geshiia - mamma till två pojkar
2010-01-27 @ 05:34:53
URL: http://geshiia.blogg.se/

Beckah oki, ja går man ner i vikt samtidigt så skulle ju det vara toppen men jag håller mest tummarna på att de hjälper mig att må bättre. :)

Postat av: Lisa
2010-01-30 @ 23:28:42

MMM.. du hyser en sund skepsis mot mediciner. Bra.

Vid behov-mediciner brukar vara beroendeframkallande. Ta inte dem.



Jobba på - som du ju gör - Det är ju Ditt liv det handlar om. Du är inte sjuk på något sätt. Alltså: varför försöka medicinera bort livets smäsrta?



Din syster har berättat mycket i sin blogg. Du är på rätt väg...


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback