Är det okej att bete sig hur som helst?

Pling Plong, Pling Plong! Ja så lät det på vår ytterdörr för en liten stund sen och utanför stod grannpojkes mamma, en mamma som kom för att be om ursäkt. Hon bad om ursäkt, inte för sin egen del då hon inte gjort något fel utan för en annan mamma som inte klarade av att en annan förälder talade om för henne att hennes son varit dum mot ett annat barn och att hon tyckte barnet skulle be om ursäkt.

Många fula ord och meningar kom ut från mammans mun, ord som fitta, meningar i stil med åk hem till erat jävla land ni har inget här och göra m.m. Mamman som kom till oss nu var rädd för att min son och vi tyckte att detta varit obehagligt och ville be om ursäkt. (hon förstod att vi tyckte det var obehagligt eftersom jag genast ropade in Robin)

Hela gården hörde detta gräl.. Jag ropade fort in min son såfort jag hörde att det var tjafs för min grabb ska då inte behöva se och höra sånt som det här. Jag tycker det är helt galet att en vuxen människa står och säger fula ord och elaka meningar till en annan vuxen framför massor av barn för jag kan ju tala om att det var en hel del barn ute vid detta tillfälle.

Jag tycker inte det spelar någon roll om detta barn hade gjort illa det andra barnet eller inte.. en vuxen ska inte bete sig sådär, inte framför barn och ja inte annars heller. Är man vuxen får man väl ta och kamma sig och bete sig vuxet med.


Hur skulle ni ha reagerat om ni sett/hört detta?


Kommentarer
Postat av: Egomamma-en vanlig mamma med en ovanlig bakgrund
2010-04-28 @ 12:39:23
URL: http://egomamma.se

Hade nog försökt hålla mina barn ifrån det där. Som sagt. Vuxna kan sköta sina grejor på ett vuxet sätt, och kan man inte det så får utomstående se till att det inte drabbar barn i alla fall..

Postat av: Vivica
2010-04-28 @ 14:27:35

Vet du,det där är inte sant.jag var med därute o den där mamma sa massa dumma saker som gjorde att den andra mamma blev så arg.

jag tycker ocks¨det är fruktamsvärt att bete sig så framför alla barn som var där ute o jag gjorde mitt bästa för att försöka sära på dem.

Men du kanske skulle höra den andras mammans version innan du tror på nån.

Jasg tycker båda var dumma o sa dumma saker o dme har faktiskt bett varandra om ursäkt!!!!så förstår inte varför den andra mamma kommer till dig o skvallra.Blir så mycke o skriva,men det var inte att den ens killen varit dum mot den andres killen som det blev sånt liv om utan det var mycke som sas som du inte kan ha hört.Den mamman som plingade på din dörr är absolut inte oskyldig!!!

Postat av: Geshiia - mamma till två pojkar
2010-04-28 @ 17:25:02
URL: http://geshiia.blogg.se/

Vivica Hmm.. oki.. jag hörde aldrig henne säga några fula saker men jag var ju inte precis brevid de så hon kanske viskade ut orden eller sa det lågt eller något.



När hon plingade på och bad om ursäkt så fattade jag det som om hon bad om ursäkt för de fula orden och gapet den andra mamman sa, jag uppfattade henne som om hon inte hade sagt fula ord (denna gång jag skrev om) men nej jag var inte med ute och inte heller hörde jag från början.



Jag skrev om händelsen med att hon ringde på och det jag hört själv och det hon sa till mig och jag valde att tro att det var sant med tanke på att hon var så pass mogen att komma och prata med mig och be om ursäkt eftersom hon märkte att vi tyckte detta var obehagligt. Jag kan ha missuppfattat henne, hade en jobbig Liam i famnen och så "bröt" hon lite vilket jag kan ha svårt för att höra då.



Därimot hörde vi en hel del, saker som jag inte vill att mina barn ska höra, speciellt inte i en lekpark som är gjord för barn och det var därför jag ropade in Robin.



Och varför ska det bli mer tjafs? Jag kan inte tänka mig att Hs mamma läser min blogg, enda sättet att hon skulle läsa är väl om du nu nämmer detta och då är det du som gör att det blir mer tjafs. Mitt inlägg var inte för att skapa mer tjafs utan jag ville skriva av mig om något jag inte tyckte om. Jag nämde inga namn (jag visste inte ens vilka det gällde innan Robin berättade)


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback