Kemikalier och ditt barn

Kemikalier! Jag fick ett mail igår angånde kemikalier och ditt barn, ja lite tips på hur man kan undvika kemikaliepåverkan för ditt barn. Några av tipsen som stod med är nya för mig eller nya och nya, jag har inte tänkt på de innan. :)

Tipsen jag fick:
- Undvik plastleksaker till barnen, speciellt i röd mjuk plast
- Tänk på att barn ofta bor med sina mjukdjur i munnen, välj därefter
- Välj kläder och skor i naturmaterial som är odlat och behandlat utan gifter
- Idag finns bra hygienprodukter för barn som är helt ekologiska
- Köp mat som är obesprutad och ekologiskt odlat
- Tänk även på inredningen i barnens rum och sängkläder

De braiga tipsen som finns med på listan ovan är det något ni går efter? Har ni hört talas om de innan? har ni några andra tips som inte står med på denna lista? Är ni medvetna om kemikalier och gör ni allt som går för att försöka undvika de? Ni kanske undviker en del? Eller tycker ni allt detta med ekologiskt, kemikaliefritt har gått till överdrift? Intressant att se vad ni andra tycker och tänker om detta ämne. :)


Kommentarer
Postat av: Sanna
2010-04-25 @ 14:06:23
URL: http://mammasvardag.blogg.se/tavlingar

Upptäckte nyss att du kommer ifrån Norrköping du också, det stämmer väl eller är det fel enligt bloggportalen?

Postat av: Anonym
2010-04-26 @ 20:21:24

Det går nästan till överdrift :(


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback