Frågor & Svar!





Äntligen klar! Sådärja nu tror jag att jag svarat på alla era frågor hihi detta var riktigt roligt måste jag säga, så roligt att vi snart får göra om det eller vad säger ni..? :) Nåja jag hoppas alla svaren duger till er, om inte så får ni fråga igen en annan gång antar jag, för jag hoppas ni vill ha fler frågestunder hos mig senare om ett tag. Jag hoppas denna frågestund kanske väckte fler frågor hos er som ni kan fråga nästa gång. ;)






Favoritmärken på barnkläder?
Polarn o. Pyret måste jag nog säga men sen finns det andra märken som jag tycker har snygga plagg men som jag inte köpt så mycket av eftersom de är så himla dyra, några exempel får ni här: Katvig, Ej sikke lej, Nova Star, Hummel. Lindex och Kapphal har på de senaste åren med haft mycket kläder som jag gillat modell och färgmässigt. :)

Vem är roligast att köpa kläder till?
Liam helt klart eftersom jag fortfarande kan bestämma vad han ska ha på sig. ;)

Det verkar som om du köper/får kläder bara till din minsta unge, why?
Det är för att Liam inte än (ibland är han dock med och väljer i sin garderob) bestämmer själv vad han vill ha på sig, Robin skulle aldrig sätta på sig något som jag gillar men inte han. ;)

Dyraste barnplagget du köpt?
Hmm.. det måste ju vara popjackor och poptermo, jättedyrt. ;) Popbrallorna finns även till salu om någon är intresserad, helt nya och oanvända (provade bara) i storlek 92.

Hur mycket kläder köper du till dina barn egentligen?
helt ärligt.. tok förmycket till Liam (allt visas inte i bloggen heller) och alldeles förlite till Robin, måste bli bättre på att köpa till Robin men det är ju så mycket roligare att köpa kläder jag gillar utseendemässigt. ;)

Hinner Liam använda alla kläder du köper?
Nej, det finns många plagg där prislappar sitter kvar och det finns även plagg utan prislapp som Liam inte hunnit använda. :(

Köper du lika mycket kläder till Robin?
Nej *skäms* men han växer ju inte lika mycket som Liam heller för den delen men o andra sidan när Robin var liten så fick ju han med nytt såfort det behövdes och lite då och då ja typ varje månad fast det höll bara i sig tills jag träffade min sambo då lärde han mig att man inte behöver köpa saker varje månad.




Vad tycker du är roligast att blogga om?
BARNKLÄDER! Älskar att få skriva och göra små recensioner. :)

Aldrig funderat på att skaffa ett domännamn som jag gjort med egomamma.se?
Jo faktist men jag fattade inte hur man gjorde riktigt m.m.

Vad fick du namnet Geshiia ifrån?
Min första Wowkaraktär (har spelat sen första wowbetan kom) hette Geshia med ett i, när jag gjorde min andra blogg fixade jag först en med namnet Geshia men det blev något fel så jag gjorde om det men då fanns ju redan Geshia så därför blev det Geshiia. ;)

Kan du inte få Nicklas att gästblogga en gång?
Vet ej, tror inte han är så intresserad faktist. :(

Kan du inte lägga upp lite bilder och så och göra ett "hemma hos" reportage?
Kanske. ;) Jo det skulle jag kunna göra i framtiden, när lusten för det finns. :)

Har Robin någon blogg eller så?
Ja faktist =) Den är dock under uppbyggnad så inget är skrivet än.

Varför skriver du nästan aldrig om Robin, bara om Liam?
Dels för att Robin tycker det är pinsamt ibland beroende på vad man skriver, jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om honom här i bloggen. Tips? Vissa saker är ju inte samma saker om man gemför en 2-åring och en 11-åring. =)

Hur tänker du då du skriver så öppet om eran bebisverkstad? ex skriver exaxt när du köpt test när du har äl när du fått mens osv? känner du inte att ni vill ha lite privatliv och spec kring en sån sak? Fast jag skriver ju inte sååå öppet? Jag skriver ju knappt om det ens, jag har nio inlägg bara och har nog aldrig nämt att jag ska köpa test därimot att jag ska ta ett test, test har jag massor hemma. ;) Hmm nee jag tycker inte jag skriver så öppet om det, inte om man gemför med vissa andra som kan berätta sexställning de haft för att försöka göra barn. :)




Hur många barn vill du ha?
Typ 3-5 stycken =)

Vad skulle sönerna ha hetat om de var flickor?
Robin hade jag inget tjejnamn till, Liam skulle ha hetat Nova Marina Kristina.

Husdjur?
Nej inga husdjur just för tillfället, äldsta grabben Robin vill dock ha sköldpaddor och nu har han tjatat i flera års tid efter just sköldpaddor så vi funderar på att låta han köpa det MEN för egna pengar.

Trivs ni på nya stället?
Ja det gör vi väldigt mycket massor. :)

Bor du där du verkligen VILL bo? Om inte, hur ser drömmarnas bostad ut för din del?
Nej.. jag vill bo i ett hus med en stor mysig trädgård som jag och barnen kan pyssla och leka i. Drömmarnas bostad.. Jag vill ha ett hus som ser mysigt och inbjudande ut (detta hus gillar jag) och det får absolut inte vara förlitet men inte heller förstort, gärna redan fixat i lantlig stil inuti alt väldigt vitt och svart och "sterilt" inuti. :) Jag gillar båda dessa stilar. :) 

Vad är drömjobbet?
Jag vet inte längre faktist, men sålänge det handlar om att få hjälpa andra människor på något sätt så är det ett jobb för mig. :)

Vad lyssnar du på för musik?
Allt typ, det beror på vilket humör jag är på, Men för att nämna lite.. System of a down, Red hot chilipeppar, alltså jag lyssnar på allt, från hiphop till hårdrock. =)

Vilken filmgenre föredrar du?
Verklighetsbaserade filmer

Favoritfrukt?
Beror på vad jag är sugen på, men "vattniga" frukter som vattenmelon, apelsin, mandarin osv

Röker du?
Nej men har gjort, har inte tagit ett enda bloss sen jag slutade.

Öl eller cider?
Bägge..? ;)

Skostorlek?
37

Det bästa som hänt dig? (barnen räknas inte)
Att min mamma skickade iväg mig på "hem" trots de "otrevliga" sakerna som hände där.

Är du byx-tjej eller klänning/kjol-tjej?
Byxtjej men mest för att jag är lite förmullig, det är snyggare med kjol på folk som har kroppen för det. ;)

Pepsi eller coca cola?
Coca cola helt klart

Hav eller sjö?
Hav, saltet gör det lättare att bli brun. ;)

Borta eller hemma?
Hemma tror jag, beror helt på vilket humör man är på och hur man mår.

Ute eller inne?
Samma som ovan, beror helt på vilket humör man är på och hur man mår.

Lugnt och tyst eller livligt och händelserikt?
Förtillfället lungt och tyst, är inne i en period just nu då jag bara tycker livligt och händelserikt känns stressande.

Vilket/vilka fotbollslag håller du på?
Vad är fotboll förnågot..? ;) Håller inte på något, jag är inte så intresserad av sport.

Vad önskar du dig när du fyller år?
jag tänker inte fylla år i år så nu vet ni alla det!! Men om folk råkar vilja ge presenter den 28/6 i år ändå så önskar jag mig en resa, spaupplevelse, ett objektiv, en bebis, gröna stora växter och säkert lite till. ;)



TACK FÖR ALLA ROLIGA FRÅGOR!



Kommentarer
Postat av: ann
2010-04-21 @ 21:55:54

kul med desa frågor hörru =)

Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar
2010-04-21 @ 22:30:42
URL: http://beckahbitch.se

va kul att läsa :-D



om du vill kan jag försöka förklara domännamn i ett mail.

Postat av: Egomamma-en vanlig mamma med en ovanlig bakgrund
2010-04-22 @ 00:41:41
URL: http://egomamma.se

Fixa domännamn är plättlätt, jag hjälper dig gärna om du vill det kostar en hundring om året där jag har.. På loopia. Maila mig om du vill ha hjälp. Eller inboxa på facebook eller nåt..



Tack också för alla svaren, var roligt att läsa!



Nu äre natt här. SNÖIG natt. BLÄ, hoppas det smälter tills jag vaknat imorgon. Natti!


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback