Gravid eller inte gravid?

Gravid eller inte gravid? Det är frågan. ;) Ni är ju några som undrat hur testet gick häromdagen.. testet gjordes för några dagar sen som ni vet och ja det var som jag trodde negativt. Jag ringde gyn samma dag och talade om att min mens var sen och hade jag hade graviditetstecken men att testen visar negativt. Fick en tid kommande måndag för att få göra ett nytt test och prata lite.

Jag kom upp till sjukhuset och kom in nästan på en gång trots att jag var tidig, kissade i muggen och fick sitta ner och vänta en stund. Gyntanten kom och vi gick för att prata lite och ja hon sa det att även deras test visade negativt. Hon babblade lite om ditt och datt för att sen avsluta det hela med att de inte gör några "utredningar" där och att jag skulle höra av mig till ett annat ställe nere på stan. 

Suck.. hade de inte kunnat sagt det i telefonen? då hade jag ju ringt dit samma dag och struntat att gå upp till sjukhuset, visst det kostade mig ingenting men jag fick stressa som fan då jag hade en tid hos psykologen klockan 14:00. Men iallafall nästa steg är då att vänta en vecka till och göra ett nytt test eller om mensen hinner komma innan jag gör testet. Kommer ej mens och test fortsätter att visa minus så ska jag ringa till stället nere på stan bestämde vi.

Japp.. så ligger det till!


Kommentarer
Postat av: mellenofsweden
2009-09-22 @ 10:24:09
URL: http://mellenofsweden.blogg.se/

Sv: mjo men inte så lätt när man bor i trappuppgångarna bredvid varandra :S hehe

Postat av: Malla
2009-09-22 @ 11:29:30

Hejsan!



Vet så väl hur de känns då jag är i samma sits.

Mensen har börjat krångla massor och jag har oxå massa gravsymptom åh utebliven mens men bara en massa elaka negativa gravtest.



Tog ett nytt test imorse som även de va negativt åh då bara brast de för mig åh tårarna kom.

Vill ju så gärna att de ska va positivt :)

Åh att är de ingen bebis på gång kan mensen gott komma så man kan ta nya tag.

Har tänkt att vänta veckan ut åh se om mensen kommer el inte,har den inte kommit till sönda ska jag ta ett nytt test.

Men är de oxå negativt åh mensen inte kommit tills på måndag tänker jag ringa Peter på nyponet så att jag kan få reda på vad som evt är fel.

Är de dit du oxå ska ringa?

Håller tummarna att vi båda snart är gravida =)



Kram/Malla

Postat av: Grymma Bloggdesigns & Skön Mammablogg!
2009-09-22 @ 12:32:45
URL: http://fruktbus.blogg.se/

- Just nu har jag HALVA PRISET när du beställer en bloggdesign utav mig. Istället för 200 kr betalar du 100 kr och jag gör allt utifrån DINA önskemål! Läs mer här: http://fruktbus.blogg.se/category/bestalla-design.html -

Postat av: Marie [Mamma & Fotoblogg]
2009-09-22 @ 23:18:25
URL: http://mzetterblad.blogg.se/

Hoppas du är gravid och att det bara knasar med testet ! :) För oss går det tröööögt :(

Postat av: ann
2009-09-23 @ 06:42:16

Hörru jag fortsätter att hålla mina tummar. :)

Postat av: Mari Johansson
2009-09-24 @ 10:13:01
URL: http://uknejohansson.blogg.se/

Spännande. Hoppas du har en bulle i ugnen men tröga dom är som inte sa det innan. =os håller tummarna


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback