Pojke på snart 2 år skänkes!

Är det inte pip så är det fan gnäll! Pip och gnäll hela jävla tiden och jag orkar fan inte höra det längre! Mitt huvud håller på att gå sönder av allt pip och gnäll, jämt jämt jämt är det pip och gnäll här hemma. Jag funderade ett tag på att ha Liam hemma från dagis idag hohoho jag fattar inte ens att jag tänkte den tanken! Finns det något värre än gnälliga ungar? NEJ! Jag riktigt avskyr ungar som gnäller hela jäkla tiden.

Gnäll om allt! Såfort någon rör något som är hans, såfort någon sätter sig på en stol som han suttit på innan, när någon går ut, när någon går in på toaletten, när någon byter kanal eller stänger av TVen, såfort han inte får en sak som någon annan har, såfort han inte får en sak på en gång, såfort han inte får tex en viss penna han nöjer sig inte med vilken penna somhelst nej nej utan han ska ha en speciell penna m.m. Allt ska vara på hans sätt annars blir det pip och gnäll och hans vilja är av stål, han kan hålla på och gnälla i evigheter.

Jag orkar inte höra det mer, jag vill inte höra det mer! GAH!!

Vadfan ska man göra!!? Ska jag bli den där mamman som ger och låter han få sin vilja igenom bara för att få ungen tyst? Nee jag vill inte bli en sån mamma, jag avskyr att se andra mammor/pappor göra på det viset så nee jag vill INTE bli den mamman. Men vad sjutton ska jag göra? jag orkar inte höra mer.. man tycker ju att han borde ha lärt sig vid detta lag att han inte kan få sin vilja igenom jämt, men tydligen inte. Jag kommer bli knäpp i huvudet snart av allt jävla pip och gnäll. 

Just nu har jag bara lust att ge bort honom..


Kommentarer
Postat av: Maria
2009-10-16 @ 11:09:17
URL: http://malabuz.blogg.se/

oj oj oj vad jag känner igen det där. haha precis likadant hemma.

Postat av: Elin (Edvinsmamma)
2009-10-16 @ 11:11:41
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com

Så jag känner igen mig i det du skriver!

Edvin är också i en MIN ålder och vill hellst bestämma allt (vilket han inte alls får)...och gnälliga barn är jobbiga barn...

Postat av: J
2009-10-16 @ 11:14:00

Jag vet hur det är, och då är Lucas ändå snäll..ler

Skaffa ett par öronproppar, inte jättebra, men så du sållar bort lite ljud, och kan ignorera honom lättare, för då inser han bättre att nej är nej, och det blir lättare att stå ut länge nog för att det ska gå in. Klart att ungen inte kan styra hela ditt liv med sitt pip och gnäll, det säger ju sig självt att man blir galen i slutänden! Hade jag med blivit.

Kan trösta med att det bara är en period för det mesta, det är liksom en test för att se var mamma står. Men jobbigt, jo minst sagt.

Postat av: ann
2009-10-16 @ 14:32:53

Jag känner igen det hörru. Så trist när de blir så. :(

Postat av: Beckah
2009-10-17 @ 21:38:11
URL: http://beckahbitch.blogg.se/

Blir lite förvirrad ...det låter som att du har Alvin hemma hos dig men jag ser ju att han ligger här och sover.



Hm... måste vara något kopplat till åldern då kanske. Visst är det DÖDLIGT jobbigt. I mitt huvud säger röster till mig att ge ungen preciiis vad han vill så han håller käft! Men hittills har jag orkat stå emot. jag vet ju att det bara gör ungen ännu värre, det har man ju sett exempel på hos andra.



Intensiva och viljestarka barn ÄR jobbiga. Jag har två hittills. Återstår att se vad det blir av lille E.


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback