Recension: Personlig sagobok

För ett tag sen fick vi ett skojigt paket med posten och i paketet låg det en bok till Liam som hette: "Min vän nallebjörnen". Boken fick vi av Leksakerna.se och den kommer från Sagoborgen.se. Böckerna kallas för personlig barnbok och en personlig bok är en bok där bokägaren är huvudpersonen i boken. :)

Boken vi fick hette som sagt "Min vän nallebjörnen" och både jag och barnen gillade boken. Jag själv tycker boken blev ju genast mycket roligare när den handlar om någon man känner. Det var många färgglada och fina bilder i boken och de uppskattades verkligen av Liam.

Liam 2 år tog boken såfort han såg den och sprang och satte sig i myshörnan med den, när han tittat klart ropade han på mig för nu skulle vi titta tillsammans i boken. Liam förstod nog inte att "Liam" i boken var han själv och han förstod nog inte handlingen i boken heller riktigt men han är ju ändå bara två år så det är ju inte så konstigt, som tur var fanns det ju fina färgglada bilder i som Liam gärna tittade på, pekade på och pratade om.

Robin 10 år tyckte det var häftigt att boken hade Liams namn och trodde att jag skojade fram tills han satte sig och läste boken själv. Efter att Robin läst boken själv ville han läsa den för lillebror och Liam verkade tyckta den idén var toppen. ;)

Boken har nog varit med nästan överallt tror jag.. vid frukostbordet, till dagis, till mormor, i bilen, vid nattningen och även efter nattningen när Liam inte kunnat somna så ja, jag antar att lilleman verkligen gillar boken. :) Man vet ju att barn älskar att få höra om sig själva om och om igen så jag ser fram emot tills Liam förstår att boken handlar om just honom och inte vilken Liam somhelst. 

Jag gillade boken och tycker att detta är en riktigt bra bok som kan bli en rolig gåva till födelsedagen, namnsdagen, dopdagen eller varför inte en julklapp såhär nära jul? Jag rekommenderar verkligen denna bok till era barn. :) Är du sugen på att köpa en egen personlig bok? HÄR kan ni göra er egna personliga bok.
 



Tack så mycket Sagoborgen.se och Leksakerna.se att just jag och min familj fick äran att testa på denna härliga bok. Den var verkligen värd att få läsa. :)


Kommentarer
Postat av: ann
2009-10-25 @ 16:12:29

Inte hört om dessa böker förut så det var intressant att läsa hörru. :)

Postat av: Tessan
2009-10-26 @ 10:06:07
URL: http://varvagmotbarn.blogg.se/

Hej där!



Jag undrar bara om du fått hem din vinst ännu? Häls Tessan

Postat av: sara
2009-10-26 @ 10:35:28
URL: http://zasata.blogg.se/

dom är köpte på åhlens

Postat av: Emma
2009-10-26 @ 12:04:42
URL: http://emmalajnens.blogg.se/

såna böcker är så fina, gav bort en sån en gång i doppresent =)


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback