Sambo, presenter och bra val

Sambon kom ju hem igår från Tyskland och med sig hade han presenter, jättetrevligt men absolut inte nödvändigt. eller..?  *kliar mig i huvudet och funderar* Robin fick lite godis och ett par Levis jeans och jag fick en tröja och min favorit parfym Dolce & Gabbana - Light blue, och så hade han med sig lite flaskor whisky och vodka hem. Liam hittade han inget speciellt till som han kände att han verkligen ville köpa just för att Liam skulle gilla just den grejen så då lät han bli istället, bra val tycker jag. :)

Själv är jag väldigt dålig på att göra "bra val" när det gäller att köpa saker, som tex när jag handlar mat så tittar jag på förpackningen om det ser gott ut eller inte, ser det gott ut åker förpackningen ner i vagnen och ser förpackningen tråkig och bilden på maten ser äcklig ut så åker den tillbaka dit jag hittade den och på så sätt kan det bli dyrt i längden då oftast fina, fräsch och färgglada förpackningar är dyrare. När det gäller kläder så handlar jag det jag tycker är snyggt, fint osv trots att barnen inte behöver de plaggen, men nya plagg är ju allid kul och det blir ju uttjatat och trist att använda ett plagg mer än 4-5 gånger. ;)

Pengar för mig är något jag både älskar och hatar, har jag pengar så måste jag göra mig av med de så fort som möjligt då de annars "bränner sönder fickorna" på mina byxor. Har jag inga pengar blir jag sur och grinig då det alltid är då man hittar massa saker som man bara måste ha och sen på det så känns det extra jobbigt att byxfickorna skriker efter "pengamat". Jag vågar inte ens tänka efter på hur mycket pengar jag gör av med på bara skit, men därimot kan jag tala om att 100.000:- inte är svårt att göra av med på ett par månader på bara skitsaker som alkohol, kläder, skor och annat småskit.

 

Kommentarer
Postat av: oskar
2009-05-20 @ 15:20:17
URL: http://i-love-china.bloggagratis.se/

Tjena! Såg ditt inlägg hos JempaJenny och tänkte att du kanske var intresserad av min tävling.

2 biobiljetter ligger i potten.

Kom förbi bara.



Oskar

Postat av: Nexa
2009-05-20 @ 15:39:34
URL: http://nexas.blogg.se/

Ojdå, du har insett det jag har tyckt en längre tid, att du kanske inte lever det billigaste liv man kan tänka sig.. ler

Självklart är det ditt eget val var du vill lägga pengar och vad du vill prioritera, men jag kan säga så mycket, jag hade INTE slängt ut pengar på mer än max TRE regnställ och resten av pengarna för just de andra hade jag lagt på något annat, roligare. Som ett exempel alltså.

För mig, som är van att se att ojdå, det här har sonen haft två gånger, nu är det för litet, kan ju bara gissa hur sällan Liam hinner ha sina kläder innan de är för små, om du köper andra kläder i samma utsträckning som du köper regnställ, hehe.

Sen att handla bara "fina" förpackningar låter i min värld alldeles galet, för att inte säga smått idiotiskt, men funkar det och er ekonomi tillåter, så vem är jag att klaga? Det är inte min grej, så att säga. Det var mest bara en spontan reaktion..

Fast jag skulle ju prioritera om lite för att kunna göra lite mera roliga saker istället för att köpa en ny dress eller ett par skor till, som är urvuxna på ett par månader.. Men that's me!

Alla gör som de vill. Du är knappast värst på att shoppa onödigheter, det finns många som är värre!

/Nexa

Postat av: Amanda
2009-05-20 @ 17:44:19
URL: http://creyla.blogg.se/

Härligt med lite extra i vardagen. Jag älskar också den parfymen! ^^


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback