Liam - Utveckling

Första leendet: första dagen

Grät med tårar första gången: 3 dagar gammal

Navelstumpen ramlade av: 4 dagar gammal

Första badet: 5 dagar gammal

"Pratar" tillbaka när mamma och pappa pratar med mig: ca: 20 dagar

Fäster blicken: 26 dagar

Lyfter huvudet när jag ligger på mage: Redan första dagen var jag stark i nacken men kunde ju såklart inte hålla huvudet uppe så länge, därimot nu 29 dagar gammal så är jag väldigt duktig på de.

Vände från rygg till mage: 4 veckor och 1 dag

Vände från mage till rygg: 4 veckor och 2 dagar

Lekte första gången med händerna: 6 veckor 5 dagar

Första medvetna leendet: 7 veckor

Griper efter saker: 2 månader

Första riktiga skrattet: 2 månader 3 veckor

Håller leksak ordentligt: cirka 3 månader

Första smakisen: Smakade/slickade på banan när jag var cirka 3 månader

Satt upp första gången med stöd: cirka 3 månader

Hittade och lekte med fötter första gången: 4 månader 3 dagar

Första förkylning: 4 månader 10 dagar

Första smakispurén: 4 månader 2 veckor

Sov i spjälsängen hela natten: från och med 3 dagar innan 5 månadsdagen (dock står spjälsängen brevid vår säng + öppen sida på spjälisen.)

Började åla: 2 dagar innan 5 månadsdagen

Satt upp första gången utan stöd: cirka 5 månader

Håller flaskan själv och äter: 5 månader 1 dag

Första "riktiga" sjukhusbesöket: 5 månader 1 vecka (fick tillbringa en natt på sjukhuset)

Klappar händerna: 5 månader 3 veckor

Ställer sig upp på knä: osäker på datum men någon gång mellan 5 månader och 6 månader

Första tanden: 6 månader 3 dagar

Började krypa: 6 månader 6 dagar (kryper 3-4 steg, ålar resten, antagligen för att de går snabbare)

Reser mig till stående med hjälp av saker:  6 månader, 2 veckor och 1 dag

Första ordet:  6 månader, 2 veckor och 1 dag

Sätter sig upp själv: 6 månader, 2 veckor och 3 dagar

Tar sig upp själv och gick med stöd första gången: 7 månader och 5 dagar


Kommentarer

- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback