Liam - Babblar och har sig!

Nya ord:

Titti - Pippi
Äda - Städa
Famo - Farmor


Nya meningar på "sitt" språk:

?????? - Vad är det

Kan inte stava till "orden" riktigt ja som det låter när han säger det, men även detta påminner om just det jag tror han menar. Det låter som "vad är det" fast på sitt eget lilla språk. Låter ungefär som om han sätter ihop alla orden till ett och säger det jättesnabbt och såklart icke rent då han bara är 15 månader. Man ser även hans frågande blick och är det något som tex ligger på golvet så pekar han även på just det samtidigt som han säger "orden".

Han säger även andra "meningar" på sitt språk men de har jag inte förstått än.

Annat:

Pekar på något ätbart för att sen ta bägge sina händer till munnen och låtsas äta - Vill smaka, vill också ha.
Nickar: Nickar gör han när man frågar honom något. (tex, Är det gott?)
Skakar på huvudet: Skakar på huvudet när man frågar honom något

Kommentarer

- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback