Liam - Herregud han är ju bara en liten kille på 15 månader.

Har ju berättat tidigare om att Liam säger meningar på "sitt" språk..

-Kopierat från ett av mina tidigare inlägg:
?????? - Vad är det?

Kan inte stava till "orden" riktigt ja som det låter när han säger det, men även detta påminner om just det jag tror han menar. Det låter som "vad är det" fast på sitt eget lilla språk. Låter ungefär som om han sätter ihop alla orden till ett och säger det jättesnabbt och såklart icke rent då han bara är 15 månader. Man ser även hans frågande blick och är det något som tex ligger på golvet så pekar han även på just det samtidigt som han säger "orden".


-Kopierat från ett av mina tidigare inlägg:
?????? - Jag älskar dig

Vi brukar säga: jag älskar dig och krama honom, jag älskar dig samtidigt som vi ruffsar han i håret.  Liam brukar krama oss och så säger han nåt på sitt eget språk och bara 3 ljud/ord i ett speciellt (gullig tonfall) tonfall det låter nästan som "jag älskar dig" men nee vi är inte där riktigt än, ibland så ruffsar han oss i håret (på samma sätt som vi gör på honom) och säger precis samma ljud och i samma tonfall som han gör när han kramar oss så jag antar att det är "jag älskar dig" han säger fast på sitt eget språk .


Jag har funderat på detta och vafan, vadå pratar på sitt språk..? Han är ju bara 15 månader (och 11 dagar) det är väl för sjutton helt klart att det inte låter klart och tydligt då? Inte lika klart och tydligt som ett 9-årigt barn. Pinsamt, här har jag suttit och gemfört min 15 månaders kille med min 9 årings språkutveckling. Jag har suttit och listat (de flesta) orden han kan säga tydligt och sagt att det är de han kan, även vissa ord som han tappar en bokstav på finns med på listan tex som Dä som betyder Där.

Men resten då? Resten som han faktigst med säger så att man hör trots att han säger ordet/orden snabbt, trots att han kanske "tappar" en bokstav i ett ord, och de två 3-ordsmeningarna som jag nämde ovan och som vi faktigst hör flera gånger per dag, är de mindre meningar bara för att han säger de snabbt så att det nästan låter som ett ord..?

Kan jag lägga till dessa 2 meningar till "meningar som liam kan säga"? För inte är de väl mindre meningar bara för att han låter som en kille på 15 månader i uttal? Är ju ganska normalt att det inte sägs "perfekt" då ju eller hur? eller är jag helt ute och cyklar?

Kommentarer

- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback