Robin - Graviditeten & förlossningen

Graviditet va ganska jobbig det va kräkningar morgon till kväll i ca 4 månader, bara jag kände lukten av mat så kräktes jag. När klockan börja närma sig 22:00 på kvällarna kände jag att jag äntligen kunde äta något och ja så höll det på alla dessa fyra månaderna. Jag höll på att hamna på sjukhus för att jag inte kunde behålla någon mat. Jag gick ner 7 kilo dom första månaderna och sen när det va dags att få bebisen hade jag gått upp dom 7 kilona igen.

Bebisen var planerad till den 8 juli men låg fortfarande fel en tid innan beräknad ankomst. Så jag fick åka till doktorn och försöka vända bebisen men det funka inte för mig, då jag tydligen hade för lite fostervatten. Det blev planerat kejsarsnitt istället, den 28 juni. (samma dag som jag fyller år.) Men bebisen ville inte vänta så länge.

Eftersom jag inte hade fått någon bebis före denna så visste jag ju inte hur värkar kändes och tydligen hade jag fått värkar klockan 07:00 på morgonen den 25 juni och inte förrän klockan 12:00 ringde jag min mamma och berättade att jag hade haft ont i nedre magpartiet sen klockan 07:00 på morgonen. Och på detta så var jag ute i skogen ca 2 mil hemifrån hos min pojkvän och vi var helt själva där och ingen hade körkort så det blev att ringa taxi.

När taxin väl kom visade det sej att han inte hittade till Eskilstuna så han släppte av mig på Katrineholms sjukhus och där gjorde dom en undersökning och det visade sig att jag hade öppnat mig 4 cm och jag fick ju inte öppnas något, så jag fick åka akut ambulans till Eskilstunas sjukhus. På halva vägen när de körde i ca 130 så spydde jag på ambulans sköterskan :)

När vi väl var framme fick jag åka direkt till operationsalen och ta den hemska ryggmärgsbedövningen. (den gilla jag inte.) Och efter det var det dags att få ut lilla bebisen,  den 25 juni. 


Jag har placerat min blogg i Katrineholmbloggkartan.se!

Kommentarer

- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback