Ölandstrippen

På söndag drar vi till öland och jag sitter nu och spanar runt på saker man kan göra där OM vädret skulle bli så pass illa eller att man inte har lust att hänga på stranden. Jag är väldigt sugen på att tillbringa den 25:e på Borgholms slott då Takida ska spela där men kanske inte så kul för resten av familjen. Jag tror det blir Borgholms slott oavsätt även om det inte är Takida som spelar utan för de har ju medeltidsgrejs där mellan den 22/7 och 9/8 och de gillar både jag och Robin fast det är mest för barn men ändå. ;)

Jag har inte lyckats hitta någon bra sida med info om vad man kan göra på Öland, så vet du en bra sida hojta gärna. Jag slänger med en liten lista här under och jag skulle bli väldigt glad om ni ville ge ris eller ros på de ställen som ligger under "jag är sugen på" och ännu mer glad om ni kommer med finfina tips på annat man kan göra/besöka på öland och som är värt att se. :)

Det som redan är bestämt är:
Ölands djurpark (djur-och nöjespark)
Köpingsvik, en speciell resturang där
Ett tatueringsställe

Jag är sugen på:
Neptuni åkrar
Blå Jungfrun
Raukar Byrum

Solliden
Borgholms slott
Se Takida den 25:e!!



Kommentarer
Postat av: Matilda -Snart 2 barns mamma!
2009-07-16 @ 18:06:57
URL: http://majbebis08.blogg.se/

Ja precis! Skickade iväg ett argt mejl om att de inte ens skickat ut ett mejl om att jag hade en faktura från början - och fick till svar att de visste om att de hade det problemet med att alla mejl inte kom ut - Men att det ändå är mitt eget fel att jag inte kollar upp det själv..

idioter.

Postat av: ulle75
2009-07-16 @ 19:28:26
URL: http://mammanulle.blogg.se/

Uppe i norr finns det en skog som heter trollskogen som kan vara spännande att gå i.

Postat av: caroline
2009-07-17 @ 00:35:16
URL: http://mammanmedstortc.blogg.se/

Ni borde åka till lådbilslandet, det skulle säkert minsta sonen gilla!!! Ligger i löttorp har jag för mej..

Postat av: Beckah
2009-07-17 @ 10:20:41
URL: http://beckahbitch.blogg.se/

Ni kommer få det toppen tror jag :-) Djurparken låter skoj och Takida :-)


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback