Kolmården!

Barnens faster ringde häromdagen och undrade om hon fick bjuda oss (barnen) på Kolmården och visst fick hon det. :) Så igår åkte vi dit och trots att vi kom vid öppning och var kvar till stägning så hann vi inte med allt. Det var tydligen över 15.000 besökare igår så inte undra på att det drog ut på tiden då det var köer så det hette duga överallt. Jag hade velat att Liam skulle rida kamel, men med tanke på tiden så fick jag välja mellan kamelridning för Liam eller delfinerna för oss alla, jag valde delfinerna för att inte vara så egoistisk. ;) Ja jag ville ju se delfinerna med så spelade inte så stor roll. :)

Liam blev ju biten av en get på Ölands djurpark och efter det så har han blivit rädd när vi tex har tittat i en bok med djur, sett djur på TV, så jag trodde Liam skulle vara skitjobbig och gnällig på Kolmården. Jag ville trots det åka ändå för att visa honom att djur (speciellt getter) inte är farliga att det bara blev så den gången, att det var ren otur.

När vi väl kom dit så var han inte alls gnällig och jobbig, phuuu! När det blev dags för barnens lantgård, där de får gå in till djuren och klappa så blev han lite rädd och ville inte alls gå in först men när han såg brorsan gå in så blev det lite lättare och efter en stund så klappade Liam en get och såg att den inte bet honom efter det fick alla getter han såg och kom åt en liten klapp var. :)

Faster hittade en t-shirt med en tiger på till Liam och Liam ville ha den på sig på engång och så satt han och sa "Grrrrr grrrr" samtidigt som han låtsades att han var en tiger och hans händer var vassa klor. ;) En delfingosedjur blev det med efter delfinshowen och en smarrig klubba som ser ut som en stooor napp.

Massa djur att titta på, massa fika, glass, käka mat eller ja köpte hamburgare som förövrigt var den vidrigaste jag ätit, delfinexpressen åkte de äldsta barnen, kollade in delfinshowen, tittade på lite mer djur, leka i lekpark, spanade inne på stället rakt över gatan på hajar och fiskar. På allt detta så tittade solen också fram och höll oss sällskap. =)

Tror ni mig om jag säger att lillbus tokslocknade när han kom hem? ;)



Massa mer bilder från våran dag på Kolmården finns att titta på HÄR!



Kommentarer

- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback