Våran julafton 2009 i text och bilder

VÅRAN JULAFTON! Liam var pigg och glad när han vaknade och fick öppna en julklapp direkt när han kom ner, paketets innehåll var ett Ninky Nonk tåg set från faster Kicki och Liam älskade det som ni redan vet. Liam och hans pappa åt lite julfrukost och jag drack mitt morgonkaffe.

Dagen flöt på och runt 12:30 började jag förbereda lite av maten. Jag skalade potatis, skar upp korv och snittade den, skar upp allt pålägg och lade på ett stort fint fat, jag ställde in potatisgratäng, janssons, köttbullar i ugnen på låg värme, dukade m.m. Barnens farmor sov eftersom hon jobbat natt så jag hade sagt att jag fixar maten medans hon sover, skönt om hon får sova ut lite. :)

Kalle Anka började men det skulle Liam absolut inte alls se för han skulle se på Nalle Phu!?? hahaha Kalle Anka fick vara på ändå för i samma stund blev maten klar så vi satte hos och åt istället, Liam älskade maten. Liam skulle inte ha maten jag lagt upp och skurit åt honom nejdå han skulle plocka egen mat själv, han är ju en stooor kille! En snaps fick alla som ville ta med och ja en sån ville Liam med ha men han fick allt nöja sig med lite läsk i ett snapsglas, sen blev det ett jäkla skålande från Liam. ;)

Efter maten blev det lite mer TV i väntan på tomten. Såfort Liam hörde något vid dörren så kutade han dit men nee ingen tomte.. :( Tillslut kom tomten och med paket till Liam, det gillade Liam. Liam tyckte inte tomten var sååå läskig i år, inte som förra året då han började gråta och i år fick tomten både kram och pussar men i knät på tomten ville inte Liam alls sitta, det tokvägra han. ;)

Efter att vi öppnat julklappar och Liam lekt lite med sina julklappar så gick Liam ut en sväng med pappa och åkte pulka, pappa behövde piggna till lite efter all julmat han åt. ;) När de kom in igen togs allt godis fram och så blev det lite mer lek med nya leksakerna för Liam, själv tokslocknade jag till Carl Bertil Jonssons jul som förövrigt var skitdåligt! Men jaa det blev en trevlig julafton trots att Robin inte firade med oss (vi pratade i telefon dock under kvällen), massor av god mat blev det, två omgångar fyllde jag på tallriken i år med julmat sååå smarrigt var det. ;)

Bilderna blev jättedåliga och jättefå men några blev det allt. ;) Bild på när Liam öppnar morgonklappen, när vi äter goda julmaten, när tomten kom, när tomten dela ut julklappar och när Liam öppnar lite juklappar.




Skitdåliga bilder, jag vill bara hoppa sönder den lilla kameran!
Bilder på julklapparna kommer i senare inlägg. :)


Kommentarer
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar
2009-12-26 @ 01:44:16
URL: http://beckahbitch.se

en trevlig julafton då :-) frågade Liam efter Robin något?

Postat av: Geshiia - mamma till två pojkar
2009-12-26 @ 11:55:56
URL: http://geshiia.blogg.se/

Ja julafton var helt okej. :) Hmm jag tror faktigst inte att han frågade efter Robin, inte till mig iallafall men jag hade fullt upp i köket och Liam hängde inne i vardagsrummet med sin faster och pappa.

Postat av: ann
2009-12-26 @ 12:52:24

ser ut att ha varit en trevlig julfton hoppas liam och ni fick massa fina saker hörru :)


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback