Dags att förbereda lite julmat!

Strax dags att tillaga lite mat till julafton. Jag är hemma hos sambons föräldrar och vi ska strax börja tillaga lite (snuskig) jansson och så ska vi göra smarriga köttbullar. :) Detta fryses ju såklart in tills julafton så att det inte blir förstört. Skönt att slippa stressa på självaste julafton med all mat. :)

Hur brukar ni göra? är ni som oss "lata" och tillagar lite i förväg eller är ni sånadär duktiga jävlar som gör precis allt på självaste julafton..? Nåja klockan tickar på, dags att kila ner i köket och börja fixa. Tjingeling på er!


Kommentarer
Postat av: ann
2009-12-18 @ 16:55:31

jag är en lat jävel hörru så vi brukar göra som ni ;)

Postat av: Agnes
2009-12-18 @ 16:58:11
URL: http://agneslauedberg.blogspot.com/

Jag är lika "lat" jag. Eller ska jag vara ärlig så är det mamma, mormor och svärmor som står för all "jobbig mat" som inte jag är någon hejjare på. Typ Jansson, köttbullar, revben och allt sånt. Men på julaftonen är det jag som kokar ägg och pyntar dom med majonäs och räkor - det är jag en jävel på!;)

Postat av: Geshiia - Mamma till två pojkar
2009-12-18 @ 17:39:56
URL: http://geshiia.blogg.se/

Agnes hehehe så är det här med, de lagar maten och detta är faktigst första gången jag hjälper till med just maten. skäms


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback