Öppnade ett brev..

Öppnade ett brev som brevbäraren kom med, såg sen att det inte var till mig utan till sambon så jag drog inte ens ut pappret ur kuvertet då hans post inte intresserar mig. Jag tryckte lätt ihop limkanten igen och la det på bordet och ja det syntes att det öppnats och jag gjorde inte något för att dölja att jag öppnat. Varför skulle jag lixom?

Sambon kom hem och det första han säger när han ser brevet är: Kunde du inte dölja det bättre att du öppnat min post? ska du läsa min post utan att jag märker det får du allt vara lite bättre på att dölja. Jag svarade: Ehhh va..? och såg nog ut som ett stort frågetecken.

Jag har ju såklart öppnat hans post förut men då lagt pappret på bordet och kastat kuvertet och då har han inte sagt ett ljud. Hur stor är skillnaden igentligen på att ta upp pappret, lägga det på bordet och öppna men låta det ligga kvar i kuvertet?

Hur är era sambos när det gäller deras post?

Kommentarer
Postat av: Elin (Edvinsmamma)
2009-08-18 @ 17:22:59
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/

Du jag vet inte...brukar bara öppna post till han som är för oss båda...men jag tror inte att han skulle säga något...



Allt bra med dig annars?

Kramar

Postat av: Camilla
2009-08-18 @ 20:19:11
URL: http://millansmemoarer.blogg.se/

Öppnar jag nåt från tex elbolaget bryr han sig inte..och är det nån mer privat post..hm..bra fråga, sånt får han inte :7

Postat av: nexa
2009-08-18 @ 21:40:41
URL: http://nexas.blogg.se/

Eftersom jag själv hatar att få min post ens hanterad av andra så skulle jag bli förbannad om någon öppnat kuvert med mitt namn på. Ser man däremot att det är från ICA eller en serietidning man prenumererar på eller så, då känns det inte som det är något att härja om. Sambon är nog ungefär likadan som jag.

Fast det ÄR olagligt och man kan få straff i form av böter eller liknande om man öppnar andras post.. Så det är kanske värt att tänka efter lite före. Fast sen är det förstås så att det blir fel ibland, och att din sambo reagerade sådär tycker jag var en aning överdrivet kanske.. Men that's me.

Postat av: Carro
2009-08-18 @ 21:54:07
URL: http://griffelfot.blogg.se/

Ja, vingåker var väl värt ett besök tycker jag. Jag är jättenöjd med mina fynd =)

Postat av: moa
2009-08-18 @ 22:03:59
URL: http://moaastrand.blogg.se/

jag öppnar ,läser och medelar att han fått post sen =)..det är oki för han .


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback