Anna Wahlgrens sätt att söva barn, NEJ TACK!

Jag kollade runt på min bloglovin och fastnade för ett inlägg som hette "Barnmisshandel", klickade in mig hos Alicemamma som skrivit inlägget. Inlägget handlade om Anna Wahlgrens sätt att "söva" barn. Alicemamma hade även lagt upp en länk som jag var tvungen och titta på och som jag ångrar att jag ens såg, jag kunde inte sluta titta trots att jag ville. Fyf*n va ont det gjorde i mitt mammahjärta att se detta, det är ju helt sjukt.

Jag skulle aldrig i hela livet misshandla.. jag menar "söva" mitt barn på detta sätt. Det är ju hur jäkla sjukt somhelst och jag tycker verkligen att barnmisshandel passar som namn på detta sätt att söva ett barn. Det finns några filmklipp längre ner i detta inlägg för den som vill ta sig en närmare titt på detta. Det finns såklart olika trevliga namn för olika sätt att söva sitt barn på, tex: Tryckpressen, vagning, ömma järngreppet, ramsan,  kurbarn m.m.


Jag funderar och tycker:

Tryckpressen: HERREMINGUD! Vad gör hon!!? försöker hon kväva ungen? rätta ut rygg och hals..?  det ser ju inte direkt löst ut när hon trycker tycker jag.

Vagning: Va sjutton!!? Har hon har talas om skakskador tro? okej att man drar vagnen fram och tillbaka, men vad gör människan!!? Kör in vagnen i en "vägg" så att det dunsar högt och sen slår till vagnen när vagnen kommer tillbaka till henne efter dunsen i väggen.

Ömma järngreppet: Mat behöver alla barn men på detta sätt? NEJ TACK! Vadå titta bort? barn brukar ju vilja ha ögonkontakt när de ligger i famnen och äter. Att hålla fast sitt barn på det sättet verkar ju inte heller riktigt friskt och jag skulle kalla det mer för tvångsmatning.

Ramsan: Öööö? varför inte lägga sig brevid barnet och bara vara? eller läsa en bok istället för att säga ramsan? passa på att lukta och mysa med det lilla barnet? Nee stå vid dörren och kika in i det väldigt mörka rummet genom en liten springa låter som en mycket bättre idé. NOT!

Kurbarn: Eeeeh.. jaaaa vi låter våra barn ligga ensamma i sin säng, gråtandes och letandes efter mamma/pappa ett tag, frågan är hur länge fick barnet ligga så? Det var ju några klipp i filmen.


Jag undrar, är det lagligt att göra såhär mot sitt barn? det är ju helt sjukt. Jag tycker det borde vara förbjudet att göra på detta sätt, det borde finnas en lag att man INTE får behandla sitt barn på detta sätt.

Dessa barn som får gå igenom detta, vet de vad trygghet är ens?


Direktlänkar till filmer

Tryckpressen
Vagning
Ömma järngreppet
Ramsan
Kurbarn


"Hennes metoder är barnmisshandel" - Läs mer på aftonbladet.

Kommentarer
Postat av: Emelie - Mamma till Lucas
2009-04-27 @ 11:49:27
URL: http://emlizpemliz.blogg.se/

Nej, gud va hemskt.

Skulle heller aldrig få för mig att göra på detta viset :/

Usch, ångrar att jag tittade på filmerna nu..

Postat av: Amanda
2009-04-27 @ 13:09:41
URL: http://creyla.blogg.se/

Haha...ok. :o) Rolig du är! Hoppas du vinner! :oD



Den där Anna Wahlgren har lite speciella metoder. Jag förstår inte varför det måste vara så burdust: :o/

Vi fortsätter nog som vanligt här hemma. Utan hennes metoder. Jag tycker Astrid Lindgrens fina talesätt är mycket bättre riktlinje till barn uppfostran:

"Man kan inte slå in något i barn men man kan smeka fram mycket ur dom". Hon var klok kära Astrid! ^^

Postat av: Amanda
2009-04-27 @ 13:12:07
URL: http://creyla.blogg.se/

Favoritböcker har jag många. :o) Jag gillar Marian Keyes böcker. Också Harlan Coben, Jane Green och Jane moore. Men det finns verkligen hur mycket bra böcker som helst. Man måste bara ha turen att ramla på "rätt bok" just för mig. :O)

Postat av: Elin (Edvinsmamma)
2009-04-27 @ 13:17:29
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/

Jag kan inte se filmerna på min dator...och jag tror att det kan vara lika bra. Bara orden får mig att rysa! För det man vill med sitt barn är ju att den ska känna sig trygg!

Postat av: Jennifer Wikman
2009-04-27 @ 13:38:43
URL: http://crazyjen.blogg.se/

då får du länka

Postat av: Jessica
2009-04-27 @ 13:43:25
URL: http://Http://banditkoll.blogg.se

Jag tänker inte ens kolla på det där. Jag vägrar! Jag hatar alla dessa "metoder", det finns skäl till att jag inte är särskilt aktiv i föräldraforum och annan skit, jag avskyr när folk ska pracka på mig sina idéer och tyckanden. Jag har haft en otrolig tur med Lucas som sovit ensam och hela nätter sen han var tre månader, som aldrig haft antydan till kolik, som inte har några allergier, som aldrig är tjurig utan anledning, och som ätit allt jag gett honom utan minsta protest.Dessutom skickade han självmant iväg nappen vid ca nio månaders ålder en gång för alla, den var äcklig en dag, och så var det med det.

Jag har haft tur. Jag vet det. Har aldrig behövt bry mig om sömnmetoder, järngrepp för matning osv. Jag antar att det till viss del har att göra med att jag inte tvingat honom till något, utan att han själv fått känna när han är trött eller hungrig eller vad det nu kan vara.

Amma har jag heller aldrig gjort, jag varken kunde eller ville, och får jag fler barn kommer jag inte göra det då heller, inte en chans. Jag vantrivs med det, och har fått tydliga bevis på att det funkar alldeles utmärkt utan alla antikroppar och grejor.

Kalla mig okänslig, elak, korkad eller vad som helst, men jag har alltid gått min egen väg vad gäller Lucas, och se på fan, det har blivit en riktigt hyfsad liten kille av honom med!

Anna Wahlgren och gänget kan gå och lägga sig. Går man på instinkt så löser sig det mesta.

Postat av: Tess trött tokig ung morsa
2009-04-27 @ 14:25:22
URL: http://miss_tessan82.blogg.se/

nej då du får fullt med lotter bara jag finns på bloglovin :)

Postat av: moa
2009-04-27 @ 15:24:30

jo man blev ju allt upprörd, dock så tycker jag det inte finns något fel med 5 minutersmetoden men då går man ju faktiskt in efter 5 min och stoppar om och ut igen..vi har aldrig varit med engla i rummet när hon ska somna men hon har heller aldrig velat det för då bara stirrar hon på oss..men det är ju ingen metod hon använder..

vissa delar var väldigt brutala tyckte jag..kan inte vara bra för deras psyke.

Postat av: Anonym
2009-04-27 @ 17:59:28
URL: http://ww.sandram.webblogg.se/

hej hej ,,,har lagt till dig nu.



Kram

Postat av: Jennifer
2009-04-28 @ 20:14:14
URL: http://www.jennifer-montibello.blogspot.com

sjuka jävla kärring. fyfan...


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback