Glödhoppor

Glödloppor åt jag tydligen jätteofta när jag gick fritids, det är dock inget jag minns riktigt men säger Jessica att det är så så är det såklart så. ;) Jag måste såklart testa de igen för att se om smaken säger mig något. Delar med mig av receptet som jag hämtade på Jessicas blogg.

 Glödhoppor

1/2 l filmjölk
1,5 dl ljus sirap
2 tsk bikarbonat ELLER 4 tsk bakpulver
1 tsk salt
13-15 dl rågsikt
2 tsk brödkryddor.

Blanda ihop till en deg, dela upp i "kluttar" som sen kavlas ut. Stek på femman i torr teflonpanna tills det blir små "bubblor", då är det dags att vända. De ska vara lite prickiga. Ät helt varma med smör och ost!

Kommentarer
Postat av: sugarrush
2009-04-20 @ 10:58:41
URL: http://www.metrobloggen.se/sugarrush

ok nyfiken bara :)

haha glödhoppor har jag aldrig hört talas om hihi :)

kram

Postat av: Amanda
2009-04-20 @ 12:43:18
URL: http://creyla.blogg.se/

Åhh! Suck, pust, stön! Jag hade precis skrivit värsta långa kommentaren och så trycker Ludwig bort det. :OP



I dom tillfrågningar jag fått via mail har frågan varit om jag är intresserad av ett sammarbete. Men om jag skule skriva och fråga någon själv så hade jag nog snarare formulerat frågan till om dom var intresserade av att sponsra en bloggtävling eller två på min otroligt fina blogg. :o) Jag hade nog skrivit hur många unika besökare jag har per dag också så dom vet hur många potetiella kunder du kan dra åt dom. Sen blir det juh alltid lite mer men det fattar dom väl.

Postat av: Nikita
2009-04-20 @ 12:58:38
URL: http://nikital.blogg.se/

hej ,va kul att du lagt till mig på bloglovin!!

sandlådan e köpt på barnens hus , tyvärr vet ja ej va den kostade då albin fick den , men ja skulle tippa på runt 400kr ..

Postat av: vintageretroprinsessa
2009-04-20 @ 22:22:58
URL: http://www.bambii.blogg

smarrigt det ska allt testas här hemma :)

alltid kul med nya recept :)


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback