Mina barn och andras ungjävlar!

Mina barn och andras ungjävlar! Brukar det heta har jag hört från en säker källa. ;-)
Vi var på koutsläpp igår och man fick även kolla inne på traktormuseium. Där fick barnen åka på leksakstraktorer så Liam ville ju köra såklart, när Liam precis ska sätta sig på en kommer en unge och knuffar bort honom och tar traktorn.
Jag säger till ungen att så gör man inte och ber han gå bort från traktorn och vänta på sin tur, jag säger nog till 4-5 gånger och ungen säger emot, tillslut talar han om för mig att jag inte bestämmer över honom.. Nej säger jag det gör jag inte men så som du gjorde gör man inte så ta och gå av traktorn nu. Tillslut gjorde ungjäveln det och sprang och leta efter sin mamma ropandes på sin mamma.
Fan hatar sånadär ungar som inte fått lära sig att vänta på sin tur, ja jag hatar inte mina egna ungar såklart när de gör sånt men andras, som sagt mina barn och andras ungjävlar! ;-)
Nee men helt ärligt min Liam kan med gå tex före i en kö i affären ibland, däremot har jag aldrig sett han knuffa bort ett annat barn från något Liam velat haft vad jag kan minnas. När Liam gör fel, tex går före i en kö eller råkar ställa sig ivägen för någon säger jag såklart till honom att man inte får göra så/att han ska flytta på sig osv. Precis som en förälder ska göra. Förövrigt så förväntar jag mig att andra tillrättavisar mina barn om de gör fel och jag inte är där.Mina barn och andras ungjävlar! Brukar det heta har jag hört från en säker källa. ;-)
Vi var på koutsläpp igår och man fick även kolla inne på traktormuseium. Där fick barnen åka på leksakstraktorer så Liam ville ju köra såklart, när Liam precis ska sätta sig på en kommer en unge och knuffar bort honom och tar traktorn.
Jag säger till ungen att så gör man inte och ber han gå bort från traktorn och vänta på sin tur, jag säger nog till 4-5 gånger och ungen säger emot, tillslut talar han om för mig att jag inte bestämmer över honom.. Nej säger jag det gör jag inte men så som du gjorde gör man inte så ta och gå av traktorn nu. Tillslut gjorde ungjäveln det och sprang och leta efter sin mamma ropandes på sin mamma.
Fan hatar sånadär ungar som inte fått lära sig att vänta på sin tur, ja jag hatar inte mina egna ungar såklart när de gör sånt men andras, som sagt mina barn och andras ungjävlar! ;-)
Nee men helt ärligt min Liam kan med gå tex före i en kö i affären ibland, däremot har jag aldrig sett han knuffa bort ett annat barn från något Liam velat haft vad jag kan minnas. När Liam gör fel, tex går före i en kö eller råkar ställa sig ivägen för någon säger jag såklart till honom att man inte får göra så/att han ska flytta på sig osv. Precis som en förälder ska göra. Förövrigt så förväntar jag mig att andra tillrättavisar mina barn om de gör fel och jag inte är där.
Mina barn och andras ungjävlar! Brukar det heta har jag hört från en säker källa. ;-)
.
Vi var på koutsläpp igår och man fick även kolla inne på traktormuseium. Där fick barnen åka på leksakstraktorer så Liam ville ju köra såklart, när Liam precis ska sätta sig på en kommer en unge och knuffar bort honom och tar traktorn.
.
Jag säger till ungen att så gör man inte och ber han gå bort från traktorn och vänta på sin tur, jag säger nog till 4-5 gånger och ungen säger emot, tillslut talar han om för mig att jag inte bestämmer över honom.. Nej säger jag det gör jag inte men så som du gjorde gör man inte så ta och gå av traktorn nu. Tillslut gjorde ungjäveln det och sprang och leta efter sin mamma ropandes på sin mamma.
.
Fan hatar sånadär ungar som inte fått lära sig att vänta på sin tur, ja jag hatar inte mina egna ungar såklart när de gör sånt men andras, som sagt mina barn och andras ungjävlar! ;-)
.
Nee men helt ärligt min Liam kan med gå tex före i en kö i affären ibland, däremot har jag aldrig sett han knuffa bort ett annat barn från något Liam velat haft vad jag kan minnas. När Liam gör fel, tex går före i en kö eller råkar ställa sig ivägen för någon säger jag såklart till honom att man inte får göra så/att han ska flytta på sig osv. Precis som en förälder ska göra. Förövrigt så förväntar jag mig att andra tillrättavisar mina barn om de gör fel och jag inte är där.

Kommentarer
Postat av: Monia - mamma till Tuvalie
2012-05-07 @ 15:41:33
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/

Hej, var gärna med och tävla hos mig :) Du kan vinna 300 kr presentkort hos batteriexperten.com , presentkort 400 hos lykka.se och en valfri barntavla från dotto.se. Tävlingarna hittar du här: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/category/tavlingar.html


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback