Gratis körkort!

Visst är det bra att ett körkort kan leda till att folk får jobb MEN vafan!!  Vad sägs om att ge oss svenskar gratis körkort först o främst? Till oss som inte har de pengarna så att vi får jobb i vårat eget land.
.
Alltså varför denna särbehandling? Bara för att de är invandrare så betyder det inte att de bör få gratis saker som vi svenskar måste spara ihop för att ha råd till.
.
JAG tackar gärna ja till ett gratis körkort och lika så ett jobb. sånthär stör mig något så otroligt mycket när det fortfarande finns svenska medborgare som ej har jobb, inte har körkort (i detta fall). GRRR!
.
.

Kommentarer
Postat av: Caroline Andersson - 18år & mamma till Elias
2012-02-22 @ 17:59:48
URL: http://caroliinea.bloggplatsen.se

Läste här om dagen att de inte ska betala skatt heller.. :o

Postat av: Rebecca
2012-02-23 @ 00:01:26
URL: http://geshiia.blogg.se/

Det är ju helt galet!

Postat av: Esmeralda
2012-02-23 @ 16:08:53

Jag tycker det är sjukt galet att vi samtidigt betalar skatt till bidragsutnyttjare som inte orkar jobba utan ist knullar till sig barn med olika partners, och sen lever som medelsvensson 2 dgr i månaden när barnbidrag och soc kommer. Sen föder dom upp barnen på makaroner och fabrikatköttbullar. Framtidsprognossen är inte god för sådana kullar. Och föräldrarna tycker det är helt ok för att dom tror man skapar positiva tendenser för barnen genom låta dom växa upp i betong och annat skit. Det är lika sjukt som att yttra sig om att invandrare ska få körkort.



Kram

Postat av: Johan
2012-02-23 @ 16:34:36

Håller med om att det är sjukt och fel men ärligt människa, hur mycket bidrar du själv till samhället? Allt du gör är att spotta ut nya barn med nya karlar. Är det så svårt att hålla ihop benen tills du faktiskt hittat något hållbart?

Hela din livssituation är så tragisk och oattraktiv att det är sorgligt. När det tar slut med även denna snubben så vem tror du då är intresserad?

Runt 30 år och tre barn med tre olika män. Tycker du själv att det är något att hurra för?

Har du ens en utbildning? Ett arbete? Körkort?

Eller din enda "skill" är att släppa till och spotta ut barn?



Jag tyckte Rebecka Camilla Bitch var på botten tills jag hittade hit. Här var det snäppet värre.



Kommer följa din blogg med äcklad förtjusning då jag roas av White Trash som aldrig kommer någonstans i livet.

Postat av: Rebecca
2012-02-23 @ 21:49:24
URL: http://geshiia.blogg.se/



Ojojoj undrar jag om Johan och Esmeralda är samma person eller iallafall två som umgås, nåja trots era "tråkiga men roande kommentarer" så är ni välkomna hit, räkna dock med att om ni kommenterar så kan svar dröja. Nu hade ni turen att jag loggade in för att kolla en grej så passar på att svara på era kommentarer, ohövligt att inte göra det. =)



Esmeralda:

Ja va jobbigt för dessa som bara kan leva som medelsvenssons i 2 dagar (glad att jag inte är en svenssons överhuvudtaget), måste vara riktigt tufft och framförallt dumt att slösa pengarna sina för att ha ett svenssonsliv i 2 dagar? :( Det är väl bra att soc finns för de då? själv tycker jag det är skönt att slippa gå på soc, gjorde det när jag flyttade hemifrån för cirka 13 år sen och nee skittråkigt att behöva gå på möten osv men då var jag tacksam med eftersom jag inte kunde trolla fram pengar. Fabrikatöttbullar fy så äckligt, här är det bara hemmagjorda som gäller, hos dig då?. ;)



Varför är det sjukt att yttra sig om att invandrare ska få gratis körkort? Det är ju sjuk? eller tycker du inte det? eller du kanske är en av de som ska få gratis körkort?



Johan:

Beror på hur man ser på att bidra till samhället, jag betalar skatt tex? jag försöker hjälpa de som behöver hjälp i min omkrets, tex vänner, familjen från irak? Inte med körkort såklart men med kläder, leksaker m.m. Jag samlade även ihop massor av saker till de. Litet bidrag är bättre än inget?



Önskar dock att jag skulle kunna göra som den "hemliga miljonären" som går på TV.



Jag har pluggat till personlig assistent och till behandlingsassistent men tyvärr saknas det två ämnen för att bli "kallad" behandlingsassistent, jag klarade inte av de två ämnen (eller i ena ämnet var det ett prov som behövdes göras men inte gjordes) och nej inte för att jag är trög utan för att min storasyster dog i samma veva som jag pluggade, ja det blev lite jobbigt känslomässigt om man säger så men det är kanske inte okej?



Det med karlar.. ja jag har barn med 3 olika killar? och jag är fan inte ensam om det, finns de som har ännu fler barn med olika pappor/mammor. Hellre barn med 3 olika än inga barn alls säger jag, alla är lika älskade och DET är huvudsaken. =)



Den första killen var ett misstag (men oj så kär jag var i den killen) lärde jag mig i efterhand. Kille nummer två var jag tillsammans med i 10 år och försökte få barn utan att lyckas, inte förrens efter 5 år kom vår efterlängtade pojke, 10 år!! 10 år och de sista åren var inte bra men ändå stannade jag, tills jag tillslut vågade lämna honom. Kille nummer 3 är mannen i mitt liv, denna kärlek och förhållande har jag aldrig varit med om och jag är helt hundra på att detta är mennen jag kommer leva med resten av livet. Det är helt sjukt och går inte ens att förklara detta förhållande men kunde jag så skulle folk bli gröna av avund och falla döda ner!



Det är ju inte så att jag ligger runt med killar, jag har haft 2 killar på 11 år, exet och nu mitt livs kärlek. Att ligga runt med olika killar/tjejer, flera stycken i månaden/året DET kan man säga är WT!



Hahaha spotta ut ungar hahaha 3 ungar på 13 år kallar jag inte spotta ut ungar. ;) Det är lite roligt att du pratar om min livsituation.. det är ju inte så att jag skriver så mycket om den i min blogg, bloggen som jag knappt skriver i. ;)



Herregud alla killar/tjejer tänker inte som du om att "hon har 3 ungar med 3 olika killar", vissa människor går efter sina känslor för den andre. och läser du inlägget igen så ser du klart o tydligt att jag varken har jobb eller körkort, är mammaledig och nej inget jobb efteråt då det inte finns några. Tyvärr så kan jag inte trolla, hade jag kunnat hade jag gjort det.



WT som inte kommit någonstans i livet ojojojoj så fel du har.. JAG har kommit så jävla långt i mitt liv, visst det är en bit kvar men vafan jag är ju bara 32 år gammal. sorgligt att folk tror sådana saker genom att läsa en blogg som knappt uppdateras. hahahaha



Vem är Rebecka Camilla Bitch?



En sista sak.. ni tror väl inte att jag tar åt mig av det ni skriver? hahahaha nejnejnej om ni tror det så har ni allt bra fel. ;)

Postat av: Anonym
2012-02-23 @ 21:58:06

Varför svarar du i en nästintill roman då???

Postat av: Rebecca
2012-02-23 @ 21:59:54
URL: http://geshiia.blogg.se/

För att det blir så när jag skriver, jag är sån som person. =) Vill gärna förklara tydligt så att folk förstår lite bättre. ;)

Postat av: Lena
2012-02-23 @ 22:04:57

Härligt att du lägger ner så mycket tid att svara om du nu inte ens bryr dig.

Postat av: Rebecca
2012-02-23 @ 22:08:48
URL: http://geshiia.blogg.se/

Tid? det tog ju bara några minuter. =)



Postat av: Rebecca
2012-02-23 @ 22:17:03
URL: http://geshiia.blogg.se/

Förövrigt kul att ni kommenterar även om det är försök till elaka kommentarer. =) Min blogg är ju mest för de jag känner och de är jävligt dåliga på att kommentera här (håller sig till FB mest o kommentera :/) Så ja kul att det händer saker här med trots fulkommentarerna (tror dock jag vet ifrån vilken blogg ni hittade hit och varför ni kommenterar, vissa människor klarar inte av när man ifrågesätter vissa saker i andra bloggar och går då vidare till den personens blogg för ett försök till att trycka ner).



Men nepp nu ska jag hoppa i säng och sova, ny dag imorgon och fullt upp. =)

Postat av: Johanna, Villa Svea
2012-02-26 @ 21:56:52
URL: http://www.villa-svea.blogspot.com

Men HALLÅ där ni som kommenterat så "gulligt"



Allvarligt talat??

Ursäkta språket nu, men va i helvete har det med inlägget att göra?? Hur många barn hon har och med vem, vilka köttbullar som står på bordet till middan om hon går på bidrag eller ej... osv

VAD har det med inlägget att göra.

På sin blogg skriver man sin ÅSIKT den har man fan i mej rätt att ha oavsett om man har 10 barn med 10 olika, kör med hemlagat eller mamma Scans...

Eller är man rasist då eller WHAT??

För helvete väx upp, såna kommentarer säger ju mer om er än om henne fattar ni inte det?

Jag tycker verkligen inte heller att det ska va gratis körkort till dessa människor, helt jävla galet...

Och välkomna in på min blogg, en gift 5 barnsmamma som också har en åsikt och vet ni vad era patetiska stackare, jag har också barn med 3 olika och här serveras mamma scans i brist på annat ibland.. gör det att jag inte heller får ha en åsikt eller??



See Ya

Postat av: Annika - drömmen om 11 barn
2012-03-30 @ 01:33:26
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/

Hittade dom nu, Johan och Esmeralda... muppar båda två! :P


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback