Mjölkallergi

Funderar på om Alice kan vara mjölkallergiker.. hoppas inte.

Det har blivit en hel del kräkningar sen vi började med ersättning till Alice, både kaskadkräk och småkräk, hon har magont (mest för att hon var/är hård i magen till o från), hon har fått massa prickar i ansikte, hals och ner på bröstet (ja jag vet att de kan vara hormonprickar med) blandat med röda fläckar, Ser hemskt ut med alla prickar/fläckar. :( Och så är hon massa gasig i magen. Tycker även hon sover sämre och hon verkar mer orolig.

Har era barn varit mjölkallergiker? Hur har det visat sig isåfall?


Kommentarer
Postat av: Sara, mamma till tre små troll
2011-11-29 @ 10:14:53
URL: http://neccin.blogg.se/

Här har vi inget konstaterat men jag går i dom tankarna själv eftersom Harley är stehård i magen, otroligt gasig med tillhörande magknip och dom sista veckorna har gått från att inte kräkas något alls till att kräkas mest hela tiden :/



Sv: Åh det är ju så mysigt dom första dagarna dagarna med julpynt, ser fram emot bilderna.

Postat av: Sara, året 2012 smäller det!
2011-11-29 @ 10:36:11
URL: http://zasata.blogspot.com

Låter ju tyvärr som det, testa mjölkfritt 2 veckor och se om det blir bättre, hur var hon innan ersättning?



Tack för tipsen, har försökt ändra lite nu.. men hur jag ändrar i ettiketterna och om mig själv med bilden får jag inte till och vet inte hur man gör.. :( och var alla färger sitter.. haha.. men vad tycker du nu?

Postat av: alexandra mamma till tove och pysen i magen
2011-11-29 @ 12:00:32
URL: http://axdal.se

det kan vara så att hon är känslig mot just den typen av ersättning..



minns att tove klarade inte alls av NAN medans sempers ersättning gick hur bra som helst.. så kanske ska börja med att testa det..



sv hon tackar och bockar :)

Postat av: alexandra mamma till tove och pysen i magen
2011-11-29 @ 12:09:58
URL: http://axdal.se

du kan inte heller tänka dig att ge begagnat till barnen ??



tycker det är intressant därför frågar jag.. :P

Postat av: Veronica - mamma till Theo och Tim
2011-11-29 @ 13:21:13
URL: http://www.virresblogg.blogspot.com

Musiklek är roligt.. är på de varje tisdag... och efteråt kan man äta sopplunch =) Idag är ju Theo hemma från förskolan så de passar bra att göra något tillsammans!

Är även på babycafe och musiklek med bara Tim... =)

Kul att träffa andra!

Hoppas allt är bra med er! =) Kram


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback