Gillar du att hjälpa andra?

TJOLAHOPP PÅ ER!
Finns det några givmilda själar här i stan som gillar att hjälpa andra?
Jag och min familj känner en familj från Irak som kom hit till Sverige för 1-2 veckor sen och med sig hade de massor av INGENTING! Familjen bor just nu hos en vän (han bor hos sin flickvän) och där delar de på en 90 madrass i vardagsrummet fick jag höra idag, ja ni hörde rätt EN 90 madrass. Sa jag att de är 8 personer? Tror att mamman sover på madrassen då hon är höggravid (hon ska göra kejsarsnitt på tisdag), resten ligger på mattor. Det är helt galet jue!! Nåväl förutom madrasser så behöver de kläder och gärna lite leksaker (min idé med leksaker då barnen inte fick med sig några, jag har gett lite leksaker, böcker och kläder såklart men med 5 barn och ett på g så går det åt en del så mer behövs) Barnen är Mejram 15år, Roza 13år, Daniel 7år, Donja 5år, Resol 4år och senjd 16 månader och på tisdag väntas ännu ett barn.
OM NÅGON AV ER ÄR INTRESSERADE ATT SKÄNKA KLÄDER, LEKSAKER ELLER MADRASSER SÅ SKRIV GÄRNA HÄR ELLER I ETT PRIVAT MEDDELANDE TILL MIG. :)
TJOLAHOPP PÅ ER!
.
.
Finns det några givmilda själar här i stan som gillar att hjälpa andra?
.
Jag och min familj känner en familj från Irak som kom hit till Sverige för 1-2 veckor sen och med sig hade de massor av INGENTING!
.
Familjen bor just nu hos en vän (han bor hos sin flickvän) och där delar de på en 90 madrass i vardagsrummet fick jag höra idag, ja ni hörde rätt EN 90 madrass. Sa jag att de är 8 personer? Tror att mamman sover på madrassen då hon är höggravid (hon ska göra kejsarsnitt på tisdag), resten ligger på mattor. Det är helt galet jue!! Nåväl förutom madrasser så behöver de kläder och gärna lite leksaker (min idé med leksaker då barnen inte fick med sig några, jag har gett lite leksaker, böcker och kläder såklart men med 5 barn och ett på g så går det åt en del så mer behövs) Barnen är Mejram 15år, Roza 13år, Daniel 7år, Donja 5år, Resol 4år och senjd 16 månader och på tisdag väntas ännu ett barn.
.
.
OM NÅGON AV ER ÄR INTRESSERADE ATT SKÄNKA KLÄDER, LEKSAKER ELLER MADRASSER SÅ SKRIV GÄRNA HÄR ELLER I ETT MAIL TILL MIG. :)
.
[email protected]

Kommentarer
Postat av: Caroline Andersson - 18år & mamma till Elias
2011-12-30 @ 02:52:46
URL: http://caroliinea.bloggplatsen.se

Jag har precis skänkt allt vi hade över till kvinnojouren i våran kommun, annars hade jag gärna hjälpt till och skickat lite saker! :)

Postat av: rebecca
2012-01-03 @ 06:30:13
URL: http://geshiia.blogg.se/

Tack och tanken var god, kvinnojouren behöver hjälp de med så det gör absolut ingenting att du inget hade att skänka. <3



Jag har fått ihop några kartonger med kläder och leksaker redan. Mer är på g, är så tacksam för människor som du. :-)


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback