Vad händer med mig?

Idag är det den 29:e juli och jag tror det är en vecka kvar på praktiken, nästa vecka kvar då alltså. Jag och "chefen" har pratat lite då och då om hur framtiden ser ut för mig. Det vi vet helt klart är att vi båda gillar varann och att jag vill superdupergärna vara kvar där. Jag kan säga att jag skulle göra allt (ja nästan allt) för att få vara kvar där i blomhandeln.

Hon "chefen" har sagt att hon lätt skulle anställa mig men att det inte finns så mycket jobb just nu (vilket jag har märkt själv) men hade det funnits så hade hon inte tvekat och om jag inte får vara kvar som praktikant (pga arbetsförmedlingen) så kommer hon ringa till mig såfort hon behöver extra hjälp. Men jag hoppas på att få vara kvar, jag menar varför gå hemma och göra ingenting när man kan göra saker man gillar..? Jag tror inte att AF betalar för att ha mig där på praktiken utan att det är företaget som väljer om de vill ha en praktikant eller inte.

Jag älskar stället så himla mycket att jag sagt att jag kan jobba för halva lönen eller gratis bara jag får vara kvar hahaha det är det inte många som skulle göra. ;) Att jag ens tänker tanken att jobba gratis eller för halv lön är för att jobbet, ja stället ger mig så mycket annat. Ett exempel är att jag för första gången på evigheter ja på flera år mår jävligt bra, speciellt när jag är där. Jag känner mig inte så jävla värdelös längre! Jag känner mig nee hittar inte ordet men det är något stort, något som är värt mer än alla pengar på denna jord.

Det finns saker på jobbet som jag inte gör (än) tex tar hand om kassan, kör truck m.m. så jobb finns ju OM man har truckkort, lär sig kassan m.m. jag har nu denna vecka påpekat det att jag gärna lär mig kassan och att köra truck m.m. allt för att få vara kvar. Truckkort tar ju inte så lång tid att ta och kassan ska väl inte vara så svår att lära sig. ;) 

AF har väl något avtal eller vad det nu heter om att får man jobb i minst 6 månader så betalar de kortet? Jag har för mig det och har talat om det för "chefen".. hon svarade: det fixar vi! Bara det låter ju nice eller hur..? Gud! Jag hoppas hon mena det med. :) 

Gud jag vill så jävla gärna vara kvar där!! Håll tummarna för mig!!

Kommentarer
Postat av: Nina
2010-07-29 @ 21:04:36
URL: http://www.nina247.com

Jag håller tummarna stenhårt! :)

Postat av: Sanna
2010-07-29 @ 21:30:25
URL: http://mammasvardag.blogg.se/

Håller tummar och tår för din skull att du får vara kvar och att det ordnar sig med truckkort och att du så småningom får stå i kassan också.

Postat av: Carolina
2010-07-29 @ 22:14:52
URL: http://carolina1979.se

Jag håller tummarna stenhårt!

Postat av: Kidelinbloggen - Therese
2010-07-30 @ 13:56:56
URL: http://www.kidelin.se/blogg

Låter verkligen som att du älskar ditt jobb, det hoppas jag din arbetsgivare tar till vara på! Håller tummarna att du kan vara kvar där och att du får fortsätta må bra och känna att du ÄR en värdefull person! Och det är du med eller utan jobb!

Postat av: ann
2010-07-31 @ 10:07:57

håler tummarna hörru :)


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback