Me and the blogg!

Me and the blogg! Sugna på att få veta lite mer om mig och om min blogg? Vad jag funderar på angånde min blogg och mitt bloggande? Here it comes!

GESHIIA.BLOGG.SE startades den 5/3-2009 och jag har idag mellan 100-150 unika läsare/dag. Nya läsare har hittat hit de senaste veckorna har jag märkt och det är verkligen så superskoj. :) Jag bloggar i första hand för min egen skull såklart, i andra hand för att det är skoj och sen för att släkt, vänner ska kunna ha lite koll och så självklart för att ni andra ska kunna ta del av vårat liv. ;) jag är inte så intresserad av att bli en av de "stora", men med det sagt så menar jag då inte att jag inte vill ha några läsare för det vill jag såklart. :-)


 


GESHIIA är en ärlig och helt okej tvåbarnsmamma som är född -80. Fick första barnet när jag var 18 år gammal och det andra barnet kom samma år som jag fyllde 28. Mellan de två barnen gjorde jag en abort. När jag var runt 16-17 år gammal skickade min mamma iväg mig på ett behandlingshem och där träffade jag killen som är pappa till min äldsta grabb, idag har jag en annan man och han är pappa till den yngsta grabben.

Jag har varit med om ganska många "tråkigheter" i mitt liv, lusten finns att skriva om det här i bloggen, få bolla tankar med andra som kanske varit med om samma saker. Just nu känns det dock inte så väldigt jätteaktuellt att ta upp de tråkigheter jag varit med om, det är fortfarande för mycket känslor inblandat, känslor som äckel, ångest och annat. Det jag kan säga är att ju starkare och modigare jag blir med tiden desto mer kommer ni få läsa om "mitt" här i bloggen. De inläggen kommer ni kunna hitta i kategorin Den där Geshiia där mina tidigare inlägg om just mig finns, det förflutna, nuet och min framtid.

Här i min blogg så kan ni alla även läsa lite om våran Syskonverkstad, följa oss på vägen till ett litet syskon till barnen. Vi vill ha flera barn men det verkar inte gå som vi vill typiskt nog, våran goa Liam tog det ungefär 5 år att "tillverka". Ett tag där trodde vi att allt inte stod rätt till med sambon men ja Liam kom ju så. ;) Nu håller vi tummarna för ännu en liten (eller två).

Att fixa iordning hemma är alltid kul eller hur..? Ja så jag har en kategori vid namn Vi fixar och där kommer ni kunna se när vi har byggt om, fixar iordning ett rum, en hylla som fixas iordning, ja vad som helst som handlar om att fixa hemma kommer ni kunna hitta där.

Jag tycker det är kul att laga mat och att baka, speciellt om det är till något speciellt tillfälle som dop, kalas, bröllop m.m. Jag gillar att leka ihop tårtor och andra smarriga bakverk. Så smarriga och mumsigt goda Recept kan ni hitta här hos mig med. :)

Snygga, häftiga och coola barnkläder är något jag älskar mycket, jag tycker faktist det är riktigt sjukt roligt med barnkläder, speciellt till de yngre barnen. Nu vet ni och med det sagt så kan jag tala om att det är och kommer bli en hel del inlägg om kläder. ;) Ni kommer kunna läsa trevliga recensioner om vad jag tycker och tänker om vissa plagg, Dagens outfit är något som självklart finns på bloggen såklart. I kategorin Säljes kan ni hitta barnkläder som jag säljer. :)

Jag älskar att tävla i andras bloggtävlingar och att vinna såklart, men vem gör inte det lixom? ;) Jag deltar bara i tävlingar där jag verkligen vill ha vinsten av olika anledningar. Jag älskar att ha Tävlingar i min blogg med så självklart dyker det upp lite tävlingar då och då här i bloggen. :)

Era åsikter och att läsa om andras liv tycker jag är väldigt intressant, speciellt om ni människor har varit med om något utöver det vanliga, ja nästan allt är värt att läsa om och därför har jag en kategori som heter Gästbloggare och den är till för dig och mig. :)

Sen har jag något här i bloggen som heter Bloggtipset och det är lite som veckans blogg som ni säkert har sett i andra bloggar? där kommer ni kunna ta del av olika bloggtips från mig som jag gillar. Jag har också en trevlig kategori som heter Geshiia tipsar där kan ni hitta lite olika tips på olika webshopar, plagg och gratissaker m.m. Tips är alltid nice tycker jag. :)

När lusten och ork finns så älskar jag att leka ihop olika bloggdesigner åt mig och andra, inne i kategorin Blogghjälp kan man se vilka bloggar jag fixat och jag gör det helt gratis, det är bara att hojta om du är intresserad och se om tid och lust finns.  :)

Sist men inte minst så bloggar jag såklart om våran vardag med både det bra och det dåliga of course! De inläggen ligger lite utspritt i olika kategorier som Geshiia babblar och Barnen.


****

Det var nog allt för tillfället, det blir kanske fler uppdateringar senare som ja kommer fylla på i det här inlägg och för att då hitta tillbaka till just detta inlägget då så behöver ni bara klicka på "knappen" GESHIIA högst upp under min header. :-)

Mycket att läsa..? var det något som gjorde dig mer fundersam eller mera nyfiken? Passa då på att ställa lite frågor i min trevliga frågestund som ni hittar HÄR! Enjoy!


Kommentarer
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar
2010-04-18 @ 18:13:26
URL: http://beckahbitch.se

Jättebra inlägg. Borde finnas i alla bloggar :-)

Postat av: ann
2010-04-19 @ 07:19:59

toppeninlägg hörru!

Postat av: Familjen Korb ♡ Blivande tvåbarnsmamma
2010-04-19 @ 22:50:09
URL: http://salkert.se

Superbra inlägg! :D


- Ödsla inte tid på att vara elak!
- Vill du tipsa om en tävling? Gör det HÄR!!
- Jag blir jätteglad av kommentarer. :)
- Glöm inte att länka din blogg så jag kan läsa den också.
- Svar på din kommentar hamnar här om det är ett svar till inlägget.


Missa inga nya blogginlägg - prenumerera med Bloglovin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback